آبان ۱۴۱۴۰۱
 
روانشناسی ارتباط

کتاب روانشناسی ارتباط(زن و شوهر) نوشته دکتر جعفر دارابی

مشاوره خانواده و مشاوره قبل از ازدواج

کلینیک مشاوره خانواده و اردواج دکتر دارابی

تلفن کلینیک_۴۴۰۳۰۷۱۹

یکی از وظایف اصلی روانشناسان مشاوره ازدواج،مشاوره خانواده و زوج درمانی است.اینجانب با توجه به علاقه خاصی که با موضوع زوج درمانی و مشاوره خانواده داشته و دارم، بخشی از کار تخصصی خودم را به این موضوع اختصاص دادم و کتابهایی و مقالات علمی زیادی را به رشته تحریر در آوردم..

 مشاوره به عنوان نقطه اطمینان و اتکا والدین در امور مختلف نقش موثری را ایفا می کند. مشورت و مشاوره گرفتن برای بهتر نتیجه گرفتن ، تربیت بهتر فرزندان و بهتر زندگی کردن به شما کمک می کند. در یک خانواده سالم و پویا میان اعضای خانواده روابط انسانی و سالمی حاکم است . یکی از اصول مهم در روابط خانواده مشاوره و مشورت کردن است که نقش موثری در سلامت و پویایی خانواده ایفا میکند.

ضرورت مشاوره خانواده با توجه به شیوه های زندگی نوین و سخت تر شدن شرایط زندگی به دلیل استرس ها و فشارهای زندکی نمایان می شود. مشاوره خانواد برای سازگاری افراد خانواده و جامعه نقش موثری را ایفا می کند و باعث بهبود روابط در خانواده و مشکلات می شود.

یکی از فواید مشاوره خانواده این است که شما با یاری مشاور که فردی دلسوز و امین است و آگاه به مسائل روانشناسی ارتباط و دارای تخصص در حوزه خانواده است، می توانید خانواده ای سالم داشته باشید.

 

 

چه دلیلی دارد که از مشاوران کمک بگیریم؟

هیچ یک ازما آنقدر کامل نیستیم که بتوانیم به تنهایی از پس مشکلاتمان بر بیاییم. به خصوص برای حل مشکلات خانواده و تعارضات ناشی از موانع ارتباطی اعضا خانواده  ضرورت مشاوره خانواده احساس می شود. همه ی افراد برای اینکه در تصمیم گیری هایشان به نتیجه مطلوب برسند وزندگی بهتری داشته باشند با دیگران مشورت می کنند اما اگر این مشورت با فردی که که به مسائل روانشناسی آگاهی دارد و دارای تخصص است انجام شود نتیجه مطلوب تری حاصل می شود.

یکی از فواید مشاوره خانواده این است که با کمک مشاوری آگاه و دلسوز می توانیم بیشترین بهره برداری و کمترین تلفات را داشته باشیم. خدمات مشاوره خانواده به ما کمک می کند در راستای حل موفقیت آمیز تعارضات خانوادگی و بحران های خانواده از مشاور کمک بگیریم.

از جمله مسائلی که در مشاوره خانواده بررسی می شود و ضرورت مشاوره خانواده را ایجاب می کند عبارتند از :

  • اختلافات زن و شوهر
  • دخالت اطرافیان در زندگی خانوادگی
  • تعارضات بین والدین و فرزندان
  • دلایل خیانت و ارائه راهکارهایی برای مقابله با آن
  • مشاوره در خصوص طلاق
  • مشکلات و تعارضات نوجوانان
  • خشونت همسر
  • دروغگویی همسر
  • مشاوره پیش از ازدواج
  • عوامل موثر در ازدواج
  • مشکلات جنسی زوجین
  • مشکلات اقتصادی در خانواده
  • تعارضات مربوط به کودکان و نوجوانان
  • مشکلات اخلاقی و روانی در خانواده
  • مشکلات مربوط به خویشاوندان همسر
  • سوء مصرف مواد مخدر در اعضای خانواده

چه زمانی از مشاوره خانواده استفاده می کنیم؟

در تعاریف جامعه شناسی خانواده رکن اساسی جامعه است. خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی، اولین پایگاه تربیتی و آموزشی برای فرزندان است. به دلیل نقش پررنگ خانواده در جامعه ضرورت مشاوره خانواده برای بهبود روابط خانوادگی و داشتن خانواده ای سالم و به دنبال آن جامعه ای سالم احساس می شود.

خانواده ساختار پیچیده ای ندارد. اما پیچیدگی های جامعه را رقم می زند. والدین می توانند با استفاده موثر از فواید مشاوره خانواده رابطه ای گرم و صمیمی ایجاد کنند. و این نهاد اجتماعی را به محیطی امن و آرامش بخش برای خود و فرزندانشان تبدیل کنند.

مشاوره خانواده فواید زیادی دارد. افراد و خانواده ها اغلب متوجه نیستند. که مشاوره خانواده در حقیقت همان چیزی است که بر توانایی خانواده برای سازگاری با تغییر، برقراری ارتباط ، جلوگیری از بروز بحران یا کنار آمدن با یک رویداد غم انگیز تأثیر می گذارد. در این مقاله خواهید آموخت که چرا مشاوره خانواده می تواند یک سرمایه با ارزش باشد. و چگونه می توانید مشاور مناسبی را پیدا کنید.

هنگامی که خانواده ها به دنبال مشاوره هستند ، اغلب به این دلیل است که آنها نه تنها برای حل مشکلات بلکه برای شناختن ریشه ها و عوامل ایجاد مشکلات، به بن بست رسیده اند. درگیری در همه خانواده ها بوجود می آید. بسیاری از خانواده ها برای مقابله با این درگیری ها مجهز نیستند و مسائلی که حل نشده می توانند منجر به بروز بحران شوند.

خطر بحران در خانواده های دچار مشکل

وقتی در خانواده تعارض ایجاد می شود اعضای خانواده تلاش می کنند. تا برای رسیدن به آرامش از مشکلات فرار کنند. نوجوانان ممکن است برای فرار از مشکلات خانواده به کارهای دیگری رو بیاورند. مثلا بازی هایی ویدیویی، شبکه های اجتماعی ، مواد مخدر و …

هنگامی که یکی از اعضای خانواده به بحران برسد، ممکن است به دلیل نیاز به فرار دائمی از مشکلات و رها شدن از آنها به فکر خودکشی بیفتد. بنابراین بسیار مهم است که خانواده ها قبل از رسیدن هر یک از اعضا در این مرحله از مشاوره خانواده کمک بخواهند. اگرچه اعضای ایده آل قبل از رسیدن به وضعیت بحرانی مشاوره می گیرند ، اما اغلب اینگونه نیست، بعضی اوقات خانواده ها تا مدت ها در وضعیت اختلال زندگی می کنند.

چالش هایی از قبیل خیانت ، سوء مصرف مواد ، طلاق یا مرگ ممکن است باعث شود خانواده ها به دنبال کمک باشند هنگامی که یک خانواده در معرض بحران است ، مشاوره محیطی ایمن را فراهم می کند که در آن اعضا بتوانند احساسات خود را ابراز کنند ، سؤال کنند و ایده ایجاد کنند. همچنین ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که خانواده ها فقط به منطقه آرام و بی طرف احتیاج داشته باشند که هیچ گونه درگیری در آن نباشد.

 

ضرورت مشاوره خانواده 

خانواده ها لازم نیست منتظر یک بحران یا یک رویداد مهم برای کمک باشند. ضرورت مشاوره خانواده برای تمام اقدامات و تصمیمات مهم خانواده احساس می شود. پس مشاوران ماهر خانواده به صورت آنلاین وجود دارند. که برای رفع نیازهای خانواده و اعضای آن آموزش دیده اند. خدمات مشاوره آنلاین گزینه های ارتباطی منعطفی مانند ایمیل ، گپ ،مشاوره تلفنی و کنفرانس ویدیویی و همچنین هزینه های انعطاف پذیر و روش های پرداخت را ارائه می دهند.

شما برای رسیدن به قرار ملاقات خود نیازی به دردسر ماندن در ترافیک ندارید ، و تمام خانواده شما می توانند به راحتی و در حریم شخصی منزل خود از طریق تلفن از مشاوران خانواده کمک دریافت کنید.

=========================

مشاور خانواده در تهران،بهترین مشاور خانواده در تهران،تلفن مرکز مشاوره خانواده در تهران،بهترین مرکز مشاوره خانواده در تهران،زوج درمانی،خانواده درمانی،زوجدرمانگر خوب در غرب تهران،بهترین زوجدرمانگر در تهران.مشاور خانواده در تهران،بهترین مشاور خانواده در تهران،تلفن مرکز مشاوره خانواده در تهران،بهترین مرکز مشاوره خانواده در تهران،زوج درمانی،خانواده درمانی،زوجدرمانگر خوب در غرب تهران،بهترین زوجدرمانگر در تهران.مشاور خانواده در تهران،بهترین مشاور خانواده در تهران،تلفن مرکز مشاوره خانواده در تهران،بهترین مرکز مشاوره خانواده در تهران،زوج درمانی،خانواده درمانی،زوجدرمانگر خوب در غرب تهران،بهترین زوجدرمانگر در تهران.مشاور خانواده در تهران،بهترین مشاور خانواده در تهران،تلفن مرکز مشاوره خانواده در تهران،بهترین مرکز مشاوره خانواده در تهران،زوج درمانی،خانواده درمانی،زوجدرمانگر خوب در غرب تهران،بهترین زوجدرمانگر در تهران.مشاور خانواده در تهران،بهترین مشاور خانواده در تهران،تلفن مرکز مشاوره خانواده در تهران،بهترین مرکز مشاوره خانواده در تهران،زوج درمانی،خانواده درمانی،زوجدرمانگر خوب در غرب تهران،بهترین زوجدرمانگر در تهران.مشاور خانواده در تهران،بهترین مشاور خانواده در تهران،تلفن مرکز مشاوره خانواده در تهران،بهترین مرکز مشاوره خانواده در تهران،زوج درمانی،خانواده درمانی،زوجدرمانگر خوب در غرب تهران،بهترین زوجدرمانگر در تهران.مشاور خانواده در تهران،بهترین مشاور خانواده در تهران،تلفن مرکز مشاوره خانواده در تهران،بهترین مرکز مشاوره خانواده در تهران،زوج درمانی،خانواده درمانی،زوجدرمانگر خوب در غرب تهران،بهترین زوجدرمانگر در تهران.

 دیدگاه خود را نویسید

(لازم)

(به صورت محرمانه باقی می ماند)

*