بهمن ۱۱۱۳۹۹
 

کتاب هیپنوتیزم.نوشته دکتر جعفر دارابی.نشر پیدایش تهران.

-کلینیک هیپنوتیزم دکتر دارابی(روانشناس بالینی و استاد دانشگاه)

(با بیش از ۲۵ سال تجربه بالینی و هیپنوتیزم در تهران)

رزرو نوبت(عصرها ۴۴۰۳۰۷۱۹)

دوام هیپنوتیزم چقدر است؟؟

در نگاه اول هیپنوتیزم مثل یکی از پدیده‌های روان‌شناختی بیهوده به‌نظر می‌رسد؛ اما برخلاف تصور، اغلب اوقات نتیجه‌بخش است. وارد شدن به وضعیت هیپنوتیزمی، تمرکز دقیق و گوش دادن به تلقین برای بسیاری از افراد کافی است تا آن تلقین را به واقعیت تبدیل کنند. وقتی به شخص هیپنوتیزم‌شده گفته می‌شود بازوی او شروع به حرکت می‌کند، واقعاً حرکت می‌کند یا وقتی به شخص تلقین می‌شود که نمی‌تواند انگشت‌های گره‌ خورده‌اش را جدا کند، انگشت‌ها مانند چسب به یکدیگر می‌چسبند یا وقتی گفته می‌شود نمی‌توانند خود را در آینده تشخیص دهند، غریبه‌ای آشنا را می‌بینند که حرکات آن‌ها را پشت شیشه تقلید می‌کند.

اگر تلقین این باشد که درد مزمنی فرو بنشیند یا اضطراب به تدریج محو شود، هیپنوتیزم ابزار درمانی ارزشمندی خواهد بود. شواهد متعددی نشان می‌دهند که هیپنوتیزم برای بسیاری از افراد مبتلا به درد، اضطراب، PTSD (اختلال استرس پس از حادثه)، درد زایمان استرس‌زا، سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر و دیگر دردها مؤثر است. برای برخی از این دردها، هیپنوتیزم از نظر هزینه، بازدهی و عوارض جانبی نسبت به درمان‌های استاندارد برتری دارد.

با وجود ده‌ها سال پژوهش درباره‌ی ارزش درمانی و درک فزاینده‌ی مکانیزم هیپنوتیزم در مغز، روند استقبال از هیپنوتیزم بالینی به شکل قابل توجهی آهسته بوده است؛ زیرا بسیاری از افراد هیپنوتیزم را صرفاً مشابه ترفندهای شعبده‌بازی روی صحنه می‌بینند. اشپیگل می‌گوید:

هیپنوتیزم برای عموم مردم عجیب به‌نظر می‌رسد. حتی برخی افراد می‌گویند بلااستفاده یا خطرناک است و هیچ نظر میانه‌‌ای درباره‌ی آن وجود ندارد. درحالی‌که هر دو اشتباه هستند.

هیپنوتیزم مثل همه یادگیریها میتواند فراموش شود.زمانی ماندگار خوهد شد که تکرار شود.ما از کودکی تا الان کتابهای درسی و غیر درسی زیادی خواندیم.آیا همه این اطلاعات در ذهن ما ماندگار شده است؟

  مسلما خیر..پس چرا از هیپنوتیزم باید انتظارات خارق العاده داشته باشیم!هیپنوتیزم جزو دانش و علم بشری است و طبعا در قلمرو علم باید از آن انتظار داشت.

” به اعتقاد اینجانب هیپنوتیزم اگر تمرین و تکرار شود،مثل همه انواع یادگیری ، مسلما با ثبات خواهد بود “

دکتر دارابی

(روانشناس و استاد دانشگاه)

=====

دکتر هیپنوتراپی در تهران،بهترین هیپنوتراپیست تهران،بهترین متخصص هیپنوتیزم در صادقیه،هیپنوتراپیست با تجربه در تهران،متخصص هیپنوتیزم در صادقیه تهران،متخصص هیپنوتیزم در بلوار آیت الله کاشانی،متخصص هیپنوتیزم در آریاشهر،بهترین متخصص هیپنوتیزم در پونک.دکتر هیپنوتراپی در تهران،بهترین هیپنوتراپیست تهران،بهترین متخصص هیپنوتیزم در صادقیه،هیپنوتراپیست با تجربه در تهران،متخصص هیپنوتیزم در صادقیه تهران،متخصص هیپنوتیزم در بلوار آیت الله کاشانی،متخصص هیپنوتیزم در آریاشهر،بهترین متخصص هیپنوتیزم در پونک.دکتر هیپنوتراپی در تهران،بهترین هیپنوتراپیست تهران،بهترین متخصص هیپنوتیزم در صادقیه،هیپنوتراپیست با تجربه در تهران،متخصص هیپنوتیزم در صادقیه تهران،متخصص هیپنوتیزم در بلوار آیت الله کاشانی،متخصص هیپنوتیزم در آریاشهر،بهترین متخصص هیپنوتیزم در پونک.دکتر هیپنوتراپی در تهران،بهترین هیپنوتراپیست تهران،بهترین متخصص هیپنوتیزم در صادقیه،هیپنوتراپیست با تجربه در تهران،متخصص هیپنوتیزم در صادقیه تهران،متخصص هیپنوتیزم در بلوار آیت الله کاشانی،متخصص هیپنوتیزم در آریاشهر،بهترین متخصص هیپنوتیزم در پونک.دکتر هیپنوتراپی در تهران،بهترین هیپنوتراپیست تهران،بهترین متخصص هیپنوتیزم در صادقیه،هیپنوتراپیست با تجربه در تهران،متخصص هیپنوتیزم در صادقیه تهران،متخصص هیپنوتیزم در بلوار آیت الله کاشانی،متخصص هیپنوتیزم در آریاشهر،بهترین متخصص هیپنوتیزم در پونک.دکتر هیپنوتراپی در تهران،بهترین هیپنوتراپیست تهران،بهترین متخصص هیپنوتیزم در صادقیه،هیپنوتراپیست با تجربه در تهران،متخصص هیپنوتیزم در صادقیه تهران،متخصص هیپنوتیزم در بلوار آیت الله کاشانی،متخصص هیپنوتیزم در آریاشهر،بهترین متخصص هیپنوتیزم در پونک.دکتر هیپنوتراپی در تهران،بهترین هیپنوتراپیست تهران،بهترین متخصص هیپنوتیزم در صادقیه،هیپنوتراپیست با تجربه در تهران،متخصص هیپنوتیزم در صادقیه تهران،متخصص هیپنوتیزم در بلوار آیت الله کاشانی،متخصص هیپنوتیزم در آریاشهر،بهترین متخصص هیپنوتیزم در پونک.

 دیدگاه خود را نویسید

(لازم)

(به صورت محرمانه باقی می ماند)

*