تیر ۰۵۱۳۹۱
 

درمان افسردگی با رواندرمانی-دکتر دارابی-۴۴۰۳۰۷۱۹-تهران.

                   ===================

افسردگی یکی از بیماریهای شایع روانی است .افسردگی با علائمی چون احساس غمگینی، شکست- ناراحتی و کلافگی، هیجان و استرس، بی علاقگی به همه چیز و گاه همه کس مشخص می شود؛ در واقع بیمار با بیان این علائم، ناراحتی خود را بروز می دهد. افسردگی مجموعه ای از حالات مختلف روحی و روانی است که از احساس خفیف ملال تا سکوت و دوری از فعالیت روزمره بروز می کند.

  در برخی موارد یک زندگی پر استرس می تواند محرکی برای افسردگی شود و در برخی موارد علت کاملاً به شخصیت فرد مربوط باشد. علائم از دست‌ دادن‌ علاقه‌ و ناتوانی‌ از لذت‌ بردن، ‌ احساس‌ نا امیدی بی‌حالی‌ و خستگی، ‌ اندیشیدن به مرگ یا خود کشی. بیقراری و مبادرت کردن به خودکشی، احساس گناه و بی‌ارزشی، خواب‌ زیاد یا اختلال در خواب. فــقدان علاقه یا لذت بردن از سرگرمیها و فعالیتهایی که سابقاً (برای فرد) لذت بخش بوده اند، مثل لذت جن سی . ‌بی انگیزگی، زود خسته شدن، اشکال در تمرکز کردن، شیدایی، شادی غیرطبیعی یا بیش از حد، اندیشه های بزرگ غیر طبیعی، احساس‌ گناه‌ شدید به‌ خاطر وقایع‌ بی‌اهمیت‌ یا خیالی، سردردها، ناراحتیهای گوارشی، و درد مزمن، پر گویی، یبوست . زودرنجی غیرعادی، ‌ یکباره‌ به‌ گریه‌ افتادن‌ بدون‌ توضیح‌ مشخص‌‌، مشکل در تصمیم‌گیری‌؛ مشکل‌ در تمرکز، رفتار اجتماعی نامناسب، خوشحالی‌ ناگهانی‌ پس‌ از احساس‌ نومیدی‌ طولانی‌ مدت، گوشه گیری ‌ از خانواده‌ و دوستان‌و عدم‌ توجه‌ به‌ ظاهر خود ‌. استرس: وقایع پراسترس زندگی، به ویژه از دست دادن یا تهدید به از دست دادن یک فرد محبوب با شغل می تواند محرک افسردگی باشد. عوامل‌ اجتماعی: نارضایتی از جامعه و عوامل روانی مرتبط با اجتماع ‌ نیز می‌توانند نقش‌ داشته‌ باشند. شخصیت: صفات شخصیتی خاصی مانند عزت نفس پایین و وابستگی شدید، بد بینی و حساسیت در برابر استرسها می تواند شما را مستعد افسردگی نماید . شخصیتی‌ وسواسی‌، منظم‌ و جدی‌، تکامل‌گرا، یا شدیداًوابسته‌ نیز احتمال ابتلا به افسردگی را افزایش می دهند.

ارث : محققین جند ژن را که ممکن است با اختلالات دو قطبی مربوط باشند را مشخص کرده اند، آنان به دنبال ژنهایی می گردند که با سایر اشکال افسردگی مرتبط باشند. اما همه افرادی که سابقه فامیلی افسردگی را دارند به این اختلال دچار نمی شوند. اعتیاد الکل و سوء استفاده از مواد : کارشناسان تصور می کردند افراد افسرده الکل، نیکوتین و داروهای تغییر دهنده خلق را به عنوان راهی برای کاهش افسردگی استفاده می کنند. اما در واقع استفاده از این مواد می‌تواند با افسردگی و اضطراب مرتبط باشد.

داروها : استفاده طولانی مدت از برخی داروها مانند داروهایی که جهت کنترل فشار خون استفاده می‌شوند، قرصهای خواب یا قرصهای جلوگیری از بارداری می توانند علائم افسردگی را در بعضی افراد ایجاد کنند.

 بیماریها : ابتلا به یک بیماری مزمن، مثل بیماریهای قلبی و سکته های مغزی و الزایمر باعث می شود که شما در خطر بیشتری برای افسردگی قرار بگیرید. مطالعات یک ارتباط بین افسردگی و بیماری قلبی را نشان می دهد. افسردگی در بسیاری از افرادی که ناراحتیهای قلبی داشته اند اتفاق می افتد. افسردگی درمان نشده می تواند بیمار را در خطر بیشتری برای مرگ در سالهای اول پس از سکته قلبی قرار دهد. ابتلا به کم کاری تیرویید حتی اگر خفیف باشد هم می تواند باعث بروز افسردگی شود.

شکست‌ در زندگی: شکست در کار، ازدواج یا روابط‌ با دیگران می تواند باعث بروز افسردگی شود، مرگ‌ یا فقدان‌ یکی‌ از عزیزان‌، از دست‌ دادن‌ یک‌ چیز مهم‌ (شغل‌، خانه‌، سرمایه‌)، تغییر شغل‌ یا نقل‌ مکان‌ به‌ یک‌ جای‌ جدید، انجام‌ بعضی‌ از اعمال‌ جراحی‌ مثل‌ برداشتن‌ پستان‌ به‌ علت‌ سرطان و گذر از یک‌ مرحله‌ از زندگی‌ به‌ مرحله‌ای‌ دیگر، مثلاً یائسگی یا باز نشستگی مصرف قرص های ضد بارداری تاتیر مستقیم در افسردگی خانمها دارد .شاید این موضوع اتبات نشده باشد ولی همه خانمها آنرا تجربه کرده اند

درمان: بزای درمان افسردگی روشهای دارو درمانی و روان درمانی با توجه به علل ان پیشنهاد میشود. در مواردی که علت افسردگی زمینه های ارثی و ژنتیک باشد روش دارو درمانی و در صورت نیاز رواندرمانی توصیه میشود. اما بیشتر بیماران افسرده به دلیل عوامل روانی مثل تجربیات ناخوشایند دوران کودکی وناهشیار ونیز سبک زندگی و باورهای غیر منطقی به این بیماری گرفتار میشوند ولذا رواندرمانی شناختی و شکلهای جدیدتر روانکاوی مانند روانکاوی فشرده دکتر دوانلو موثر واقع میشود به این شرط که توسط یک روان شناس مجرب و کاردان انجام گیرد . روش موثر دیگر هیپنوتیزم درمانی است .برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به کتاب هیپنوتیزم در رواندرمانی تالیف اینجانب مراجعه کنید.

                                                                                  دکتر جعفر دارابی

                                                                            متخصص روانشناس بالینی

دکتر دارابی ..تهران..۴۴۰۳۰۷۱۹

کلمات کلیدی:دکتر در زمینه افسردگی در تهران.دکتر روانشناس برای درمان افسردگی در غرب تهران.تلفن روانشناس خوب در تهران.بهترین روانشناس در تهران.روانشناس بالینی در غرب تهران.درمان افسردگی در تهران.بهترین متخصص در درمان افسردگی در تهران.بهترین روانشناس بالینی در درمان افسردگی.دکتر در زمینه افسردگی در تهران.دکتر روانشناس برای درمان افسردگی در غرب تهران.تلفن روانشناس خوب در تهران.بهترین روانشناس در تهران.روانشناس بالینی در غرب تهران.درمان افسردگی در تهران.بهترین متخصص در درمان افسردگی در تهران.بهترین روانشناس بالینی در درمان افسردگی.دکتر در زمینه افسردگی در تهران.دکتر روانشناس برای درمان افسردگی در غرب تهران.تلفن روانشناس خوب در تهران.بهترین روانشناس در تهران.روانشناس بالینی در غرب تهران.درمان افسردگی در تهران.بهترین متخصص در درمان افسردگی در تهران.بهترین روانشناس بالینی در درمان افسردگی.دکتر در زمینه افسردگی در تهران.دکتر روانشناس برای درمان افسردگی در غرب تهران.تلفن روانشناس خوب در تهران.بهترین روانشناس در تهران.روانشناس بالینی در غرب تهران.درمان افسردگی در تهران.بهترین متخصص در درمان افسردگی در تهران.بهترین روانشناس بالینی در درمان افسردگی.دکتر در زمینه افسردگی در تهران.دکتر روانشناس برای درمان افسردگی در غرب تهران.تلفن روانشناس خوب در تهران.بهترین روانشناس در تهران.روانشناس بالینی در غرب تهران.درمان افسردگی در تهران.بهترین متخصص در درمان افسردگی در تهران.بهترین روانشناس بالینی در درمان افسردگی.دکتر در زمینه افسردگی در تهران.دکتر روانشناس برای درمان افسردگی در غرب تهران.تلفن روانشناس خوب در تهران.بهترین روانشناس در تهران.روانشناس بالینی در غرب تهران.درمان افسردگی در تهران.بهترین متخصص در درمان افسردگی در تهران.بهترین روانشناس بالینی در درمان افسردگی.دکتر در زمینه افسردگی در تهران.دکتر روانشناس برای درمان افسردگی در غرب تهران.تلفن روانشناس خوب در تهران.بهترین روانشناس در تهران.روانشناس بالینی در غرب تهران.درمان افسردگی در تهران.بهترین متخصص در درمان افسردگی در تهران.بهترین روانشناس بالینی در درمان افسردگی.دکتر در زمینه افسردگی در تهران.دکتر روانشناس برای درمان افسردگی در غرب تهران.تلفن روانشناس خوب در تهران.بهترین روانشناس در تهران.روانشناس بالینی در غرب تهران.درمان افسردگی در تهران.بهترین متخصص در درمان افسردگی در تهران.بهتر..ین روانشناس بالینی در درمان افسردگی.دکتر در زمینه افسردگی در تهران.دکتر روانشناس برای درمان افسردگی در غرب تهران.تلفن روانشناس خوب در تهران.بهترین روانشناس در تهران.روانشناس بالینی در غرب تهران.درمان افسردگی در تهران.بهترین متخصص در درمان افسردگی در تهران.بهترین روانشناس بالینی در درمان افسردگی.دکتر در زمینه افسردگی در تهران.دکتر روانشناس برای درمان افسردگی در غرب تهران.تلفن روانشناس خوب در تهران.بهترین روانشناس در تهران.روانشناس بالینی در غرب تهران.درمان افسردگی در تهران.بهترین متخصص در درمان افسردگی در تهران.بهترین روانشناس بالینی در درمان افسردگی.دکتر در زمینه افسردگی در تهران.دکتر روانشناس برای درمان افسردگی در غرب تهران.تلفن روانشناس خوب در تهران.بهترین روانشناس در تهران.روانشناس بالینی در غرب تهران.درمان افسردگی در تهران.بهترین متخصص در درمان افسردگی در تهران.بهترین روانشناس بالینی در درمان افسردگی.دکتر در زمینه افسردگی در تهران.دکتر روانشناس برای د بالینی در درمان افسردگی.

متاسفم! ارسال دیدگاه بسته شده است.