شهریور ۱۵۱۳۹۸
 

   شواهد حاکی از آن است که یوگا بر سلامت جسمانی و روانی اثر‌گذار است. امروزه یک تحقیق جدید از دانشگاه بوستون بیان می‌کند که شرکت در کلاس‌های یوگا دوبار در هفته، بر کاهش افسردگی اثر ‌می‌گذارد؛ به خصوص تمرین‌های تنفسی.

این تحقیق که در مجله‌ ( Alternative and Complementary Medicine ) چاپ شد، شامل ۳۰ نفر شرکت‌کننده بین سن‌های ۱۸ تا ۶۴ سال با شواهد بالینی افسردگی است که برای سه ماه دارو‌های ضد افسردگی خود را مصرف نکردند یا با دوز خیلی پایین مصرف کردند. نیمی از شرکت‌کنندگان به صورت ثابت سه جلسه ۹۰ دقیقه‌ای در هفته در کلاس یوگا شرکت کردند و ۴ جلسه ۳۰ دقیقه‌ای تمرینات را در خانه انجام دادند، افراد گروه دیگر هر هفته دو جلسه کلاس و سه جلسه تمرین خانگی انجام دادند.

کلاس‌های یوگا بر حرکات ورزشی دقیق و تمرینات تنفسی تاکید دارد. کلاس‌های مورد بررسی در پژوهش، شامل ۲۰ دقیقه تمرینات ملایم تنفسی به طور میانگین ۵ دم و باز‌دم در‌ هر دقیقه است.

بعد از سه ماه، از افراد هر دو گروه تست تشخیص میزان افسردگی گرفته شد، تقریبا میانگین نمرات افراد دو گروه ۵۰% کاهش یافته ‌بود و حتی در کمال تعجب، افرادی که سه جلسه در هفته در کلاس‌های یوگا شرکت کرده‌بودند؛ در مقایسه با دیگران نمره‌ کمتری گرفتند.

این که یوگا به نظر موثر می‌رسد، خبر خوبی است برای افرادی که با افسردگی درگیر هستند. نویسنده مسئول، Dr.  Chris Streeter،استاد روان‌پزشکی و مغز و اعصاب، در دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون می‌گوید تمرینات یوگا اثرات جانبی کمتر و تاثیرات مثبت بیشتری نسبت به دارو‌های تنظیم‌کننده خلق و خو دارد. شایع‌ترین شکایتی که در این مطالعه گزارش شده یک مورد گرفتگی عضله و تجربه افکار مخرب در حین تمرینات تنفسی در خانه بوده‌است.

برخی از افرادی که به درمان‌های سنتی پاسخ ندادند ممکن است با یوگا خوب عمل کنند، زیرا بر‌خلاف داروهای ضد افسردگی، یوگا و تنفس عمیق، سیستم عصبی مغز را هدف قرار می‌دهند. استرتر میگوید:” اگر سیستم عصبی شما متعادل باشد، باقی مغز نیز درست کار می‌کند. ” تحقیقات نشان می‌دهند که ۴۰% افرادی که دارو‌های ضدافسردگی مصرف می‌کنند به طور کامل بهبود نمی‌یابند و در معرض خطر بیشتری برای عود افسردگی خود هستند.

تحقیقات بیشتری برای اینکه جایگاه یوگا چگونه در کنار سایر درمان‌ها قرار می‌گیرد لازم است. درحالی که یوگا به طور کلی یک تمرین بی‌خطر برای همه گروه‌های سنی است، اما این تنها الگو برای سلامتی نیست. استرتر بیان می‌کند که “بستگی به خود فرد دارد و اینکه به دنبال چیست، آنچه که روشن است، این است که الگوی سلامتی که بیشترین مزایا را دارد الگویی است که شما باید آن ‌را پیگیری کنید.”

منبع:سایت روان نگاه
===============
یوگا،اثرات یوگا بر افسردگی،یوگا درمانی،یوگا و اضطراب.یوگا،اثرات یوگا بر افسردگی،یوگا درمانی،یوگا و اضطراب.یوگا،اثرات یوگا بر افسردگی،یوگا درمانی،یوگا و اضطراب.یوگا،اثرات یوگا بر افسردگی،یوگا درمانی،یوگا و اضطراب.یوگا،اثرات یوگا بر افسردگی،یوگا درمانی،یوگا و اضطراب.یوگا،اثرات یوگا بر افسردگی،یوگا درمانی،یوگا و اضطراب.

متاسفم! ارسال دیدگاه بسته شده است.