شهریور ۱۳۱۴۰۱
 

دختران و ترس از ازدواج یا گاموفوبیا

ترس از ازدواج در بسیاری از زنان دیده می شود، به طور معمول تمامی انسان ها ترس از ازدواج را تجربه می کنند اما این مسئله زمانی به چالش و مشکل تبدیل می شود که زندگی فرد را به شکل چشمگیری تحت تاثیر قرار می دهد.

زنان به خاطر ترس شان از ازدواج فرار می کنند و آن را به تعویق می اندازند. بسیاری از افراد به دلیل توهمات واهی و برخی دیگر به دلیل اختلالات روانی ممکن است دچار ترس از ازدواج شوند.

در این شرایط باید از مشاوره متخصص در حوزه خانواده و ازدواج کمک بگیرید تا در جهت تعدیل تنش های روانی و کنترل ترس از ازدواج، راهکارهای موثری را ارائه دهد.

دلایل ترس از ازدواج در زنان و دختران

فرد در زمانی که به ترس شدید از ازدواج یا گاموفوبیا دچار می شود تنش و اضطراب بسیاری را تحمل می کند.

به طور معمول افراد روابط عاطفی آتشینی برقرار می کنند و با طرف رفتار عاشقانه ای دارند اما زمانی که به طور جدی وارد بحث ازدواج می شوند به یکباره رابطه را قطع می کنند و سعی می کنند از فرد دوری کنند.

این اختلال ریشه در تجربیات تلخ و رشد در محیط های پر تنش زناشویی دارد، البته این نوع ترس در افراد مختلف متفاوت است و در بعضی مواقع شدید و در برخی از مواقع ضعیف است.

نکته ای اکه در این جا مهم است و فرد باید به آن توجه کند این است که ازدواج تصمیمی شخصی می باشد و تا حد زیادی به وضعیت فردی و خانوادگی شما بستگی دارد به همین دلیل ممکن است دلایل شما برای تعویق انداختن ازدواج با دیگران متفاوت باشد.

بنابراین برای این که خودتان را بهتر بشناسید و با ویژگی های درونی خود آشنا شوید بهتر است از مشاور متخصص کمک بگیرید تا در این خصوص شما را راهنمایی کند.

زنانی که دارای اختلال شخصیت اجتنابی هستند به دلیل ترس از مسخره شدن و مورد محبت قرار نگرفتن ترجیح می دهند روابط محدودی داشته باشند و از کارهای جدید خودداری می کنند آن ها از ازدواج را رابطه گسترده و جدیدی می بینند و به همین دلیل از آن فرار می کنند.

زیرا استرس بسیاری به آن ها وارد می شود یکی از ارکان مهم در ازدواج، بهداشت روانی می باشد که تضمین کننده آرامش و سعادت در زندگی زناشویی می باشد.

برخی از افراد به خاطر ترس از تعهد و مسئولیت پذیری از ازدواج می ترسند، زیرا در زندگی مشترک مسئولیت پذیری و تعهد اهمیت زیادی دارد.

برای افراد راحت طلب که از مسئولیت فراری هستند مسئولیت پذیری دشوار می باشد برای همین از پذیرش مسئولیت می ترسند و نگران هستند که از پس آن برنیایند.

در این شرایط کمک گرفتن از روانشناس اهمیت بسیاری دارد و فرد می تواند از این طریق توانمندی خود را برای افزایش مسئولیت پذیری تقویت کند تا با اطمینان بیشتری برای ازدواج اقدام نماید.

در زندگی همه افراد شکست ها و داستان های تلخ بسیاری وجود دارد که برخی از شنیدن آن ها می ترسند. در امر ازدواج برخی از دختران فکر می کنند شاید این تجربه های تلخ برای آن ها نیز پیش آید و در زندگی مشترک خود شکست بخورند.

اگر چه همه افراد در طول زندگی شان با شکست های مختلفی رو به رو می شوند اما اگر تصمیم ها منطقی و از روی آگاهی باشد در صد شکست آن ها بسیار کم می شود.

یکی از مهم ترین پایه ها و اهداف زندگی مشترک، رابطه جنسی می باشد. و برخی از دختران از برقراری رابطه جنسی و از دست دادن بکارت می ترسند. این ترس بسیار طبیعی است و فرد می تواند با کمک گرفتن از مشاور و روانشناس بر این ترس غلبه کند.

اما در موارد شدیدتر معمولا زوجین بعد از ازدواج متوجه این امر می شوند که اختلال ترس از دخول باعث لطمه به رابطه زناشویی می شود و مشکلاتی در زندگی مشترک به وجود می آورد.گر اینکه ازدواج مانع رشد و پیشرفت

و دلیل مهم دیگر اینکه ازدواج شاید مانع رشد و پیشرفت دختران شود و شوهران و مشکلات زندگی مانع پیشرفت میشود..

مشاوره و رواندرمانی و برخورد درست و عاقلانه با مشکل و نیز هیپنوتیزم و شرطی زدایی، درمان اصلی فوبیای ازدواج دختران است.

دکتر دارابی(روانشناس بالینی با بیش از بیست سال تجربه بالینی و استاد ممتاز دانشگاه).

منبع: سایت مشاورانه.

گاموفوبیا چیست؟. درمان گاموفوبیا،درمان ترس از ازدواج، درمان ترس از ازدواج دختران،درمان ترس از ازدواج پسران، بهترین روش درمان ترس از ازدواج چیست؟ ،درمان ترس از ازدواج زنان.گاموفوبیا چیست؟. درمان گاموفوبیا،درمان ترس از ازدواج، درمان ترس از ازدواج دختران،درمان ترس از ازدواج پسران، بهترین روش درمان ترس از ازدواج چیست؟ ،درمان ترس از ازدواج زنان.گاموفوبیا چیست؟. درمان گاموفوبیا،درمان ترس از ازدواج، درمان ترس از ازدواج دختران،درمان ترس از ازدواج پسران، بهترین روش درمان ترس از ازدواج چیست؟ ،درمان ترس از ازدواج زنان.گاموفوبیا چیست؟. درمان گاموفوبیا،درمان ترس از ازدواج، درمان ترس از ازدواج دختران،درمان ترس از ازدواج پسران، بهترین روش درمان ترس از ازدواج چیست؟ ،درمان ترس از ازدواج زنان.گاموفوبیا چیست؟. درمان گاموفوبیا،درمان ترس از ازدواج، درمان ترس از ازدواج دختران،درمان ترس از ازدواج پسران، بهترین روش درمان ترس از ازدواج چیست؟ ،درمان ترس از ازدواج زنان.گاموفوبیا چیست؟. درمان گاموفوبیا،درمان ترس از ازدواج، درمان ترس از ازدواج دختران،درمان ترس از ازدواج پسران، بهترین روش درمان ترس از ازدواج چیست؟ ،درمان ترس از ازدواج زنان.گاموفوبیا چیست؟. درمان گاموفوبیا،درمان ترس از ازدواج، درمان ترس از ازدواج دختران،درمان ترس از ازدواج پسران، بهترین روش درمان ترس از ازدواج چیست؟ ،درمان ترس از ازدواج زنان.گاموفوبیا چیست؟. درمان گاموفوبیا،درمان ترس از ازدواج، درمان ترس از ازدواج دختران،درمان ترس از ازدواج پسران، بهترین روش درمان ترس از ازدواج چیست؟ ،درمان ترس از ازدواج زنان.گاموفوبیا چیست؟. درمان گاموفوبیا،درمان ترس از ازدواج، درمان ترس از ازدواج دختران،درمان ترس از ازدواج پسران، بهترین روش درمان ترس از ازدواج چیست؟ ،درمان ترس از ازدواج زنان.گاموفوبیا چیست؟. درمان گاموفوبیا،درمان ترس از ازدواج، درمان ترس از ازدواج دختران،درمان ترس از ازدواج پسران، بهترین روش درمان ترس از ازدواج چیست؟ ،درمان ترس از ازدواج زنان.گاموفوبیا چیست؟. درمان گاموفوبیا،درمان ترس از ازدواج، درمان ترس از ازدواج دختران،درمان ترس از ازدواج پسران، بهترین روش درمان ترس از ازدواج چیست؟ ،درمان ترس از ازدواج زنان.

 دیدگاه خود را نویسید

(لازم)

(به صورت محرمانه باقی می ماند)

*