خرداد ۳۱۱۳۹۹
 
برخی از روانشناسان به چند روش موثر برای درمان بی خوابی اشاره می کنند.

اگر از بی خوابی رنج می برید و مجبور هستید که به قرص های خواب آور وابسته باشید این را بدانید که تنها شما نیستید که با این شرایط دست و پنجه نرم می کنید چرا که ۲۰ درصد از جمعیت جهان با این عارضه روبرو هستند؛ به طوری که  مجبورند روزانه از قرص خواب  برای استراحت کردن استفاده کنند.

برخی از روانشناسان می گویند: در حالی که علل مختلفی می تواند برای بی خوابی وجود داشته باشد اما عوامل عادت گونه و روانشناختی به طور قابل توجهی روی الگوهای خواب افراد  تاثیر می گذارند که خوشبختانه این افراد می توانند تمامی آن ها را تحت کنترل خود در آورند و تغییر دهند.

آن ها به دو روش برای درمان مشکل بی خوابی بدون استفاده  از قرص خواب اشاره می کنند که افراد می توانند از طریق آن ها توانایی بدن خود برای به خواب رفتن و خواب خوب داشتن را بهبود دهند چرا که عملکرد, روابط و شادی و خوشبختی افراد به میزان خواب و شارژ مجدد بدن آن ها بستگی دارد.

دور شدن از نور آبی تلفن همراهتان در طول روز

مطالعات نشان می دهد که نور آبی تلفن همراه, خواب شما را مهار کرده و ازبین می برد و همچنین تاثیرات منفی بر سلامتی طولانی مدت شما دارد. از اینرو, اکیدا توصیه می شود که یک ساعت قبل از خوابیدن در معرض هیچ گونه نور تلفن همراهی قرار نگیرید و اگر هم مشکل بی خوابی دارید باید میزان روشنایی تلفن همراهتان را در طول روز کم کنید چرا که خیره شدن مداوم  شما  به صفحه های تلفن همراهتان  می تواند حواس شما را بیش از حد تحریک کند.

این روانشناسان اظهار می کنند که تغییر این عادت و کم کردن میزان روشنایی صفحه تلفن همراه در طول روز به بدن شما کمک می کند که ملاتونین(هورمون  مفید برای خوابیدن) تولید کرده و به آن نیز پاسخ دهد.

نورهای آرامش بخش

از دیگر روش های مفیدی که این روانشناسان برای درمان مشکل بی خوابی شما عنوان می کنند استفاده از نورهای آرامش بخش در اتاق است. روشنایی اتاق به عنوان یک محرک, تاثیر بسزایی در روحیه و سلامتی شما دارد. از اینرو, اگر اتاق ما نور طبیعی کافی ندارد, می توانیم از نور شب یا نور طبیعی ساعت های هشدار استفاده کنیم تا همان نور موردنظر القا شود.

روشهای دیگر روان شناختی شامل خودهیپنوتیزم و تن آرامی است که میتوانید قبل از خواب انجام دهید.برای یادگیری میتوانید به روانشناس مراجعه کنید.

===========================

کلمات کلیدی=درمان اختلال خواب.درمان بی خوابی.دکتر خوب در درمان اختلال خواب.درمان اختلال خواب.درمان بی خوابی.دکتر خوب در درمان اختلال خواب.درمان اختلال خواب.درمان بی خوابی.دکتر خوب در درمان اختلال خواب.

 دیدگاه خود را نویسید

(لازم)

(به صورت محرمانه باقی می ماند)

*