بهمن ۰۱۱۴۰۰
 

درمان افسردگی با کمک هیپنوتیزم

تلفن کلینیک دکتر دارابی(روانشناس و استاد دانشگاه)

تهران-۴۴۰۳۰۷۱۹

افسردگی یکی از اختلالات شایع روانی است…این اختلال در زنها بیشتر از مردان مشاهده میشود..روانکاوی و رواندرمانی بهترین روش درمان در افسردگیهای کنشی است..

البته که افسردگی تمامی افراد به معنای ابتلا به اختلال روانی حاد نیست. از این رو محققین برای قرار دادن افراد در طیف افسردگی با ارزیابی نشانه های بیماری می توانند فرد افسرده را در مرحله مشخصی از این اختلال قرار دهند.

به طور کلی افراد عامی زمانی که خلق پایین را تجربه می کنند به خود برچسب افسردگی می زنند، غافل از اینکه ابتلا به این اختلال به راحتی داشتن چند نشانه کوچک نیست.

با این وجود افرادی که با مراجعه به روانپزشک تشخیص ابتلا به این اختلال را دریافت کرده اند، در گام بعدی به دنبال راه حلی برای درمان هستند.

گرچه راه حل های فراوانی برای درمان افسردگی وجود دارد، اما بیماران غالبا به دنبال راهی هستند که به سرعت بهبودی آن ها را حاصل کند.

در ادامه این مطلب ضمن بررسی این اختلال به راه حل نوین آن یعنی درمان افسردگی با هیپنوتیزم می پردازیم…

تعریف افسردگی

تعریف افسردگی در زبان عامیانه به حالتی اطلاق می شود که فرد به نوعی ارتباطات خود را با پیرامون اطراف خود قطع کرده و تمایل به صحبت و برقراری ارتباط با اعضای خانواده خود را نیز ندارد. زمانی که شرایط بحرانی شده و فرد به طور کل ارتباطات میان فردی خود را قطع می کند اطرافیان اظهار می کنند که شخص به افسردگی مزمن مبتلا شده است. اما آیا نشانه های افسردگی در این چند مورد خلاصه می شود؟

باید پاسخ دهیم خیر، تنها داشتن این ویژگی ها نمی تواند مجوزی برای زدن برچست اختلال افسردگی به افراد باشد.

تعریف افسردگی در علم روانشناسی عبارت است از : تجربه حالت روانی و جسمانی که شخص به طور مداوم احساس پوچی ، غمگینی  و بی انگیزگی دارد. این بی حوصلگی منجر به قطع ارتباط با محیط پیرامون شده و نوعی نگاه منفی به مسائل زندگی را به همراه خواهد داشت.

گاها مشاهده می شود که افراد افسرده علی رغم ابتلا به آن نشانه های فوق، پرخاشگری را نیز بروز می دهند.

نشانه های افسردگی

اگر افراد به خوبی نشانه های این اختلال روانی را بدانند، می توانند به راحتی از وخیم شدن حالات خود جلوگیری کنند.

نشانه های افسردگی عبارت اند از:

  • پایین بودن خلق
  • بی علاقه بودن نسبت به اموری که قبلا مورد علاقه بوده است.
  • احساس گناه
  • اختلالات خواب
  • بی قراری
  • اختلالات اشتهایی
  • اختلالات تمرکز
  • احساس خستگی
  • داشتن افکار خودکشی

     درمان افسردگی

در درمان افسردگی می تواند از روش های مختلفی استفاده کرد. بیماران با مراجعه به روانپزشک می توانند با توجه به رویکرد درمانی روانپزشک خود از تمرنات و نکات مهم در درمان افسردگی استفاده کنند.

در درمان افسردگی می توان از روش های زیر استفاده کرد:

دارو درمانی

زمانی که بیمار علی رغم استفاده از مشاوره های روانپزشکی بهبود نباید، می تواند با مصرف قرص های ضد افسردگی که توسط روانپزشک در دورهای معین تجویز می شود افسسردگی را درمان کند.

در این راستا اگر فردی در خلال افسردگی نشانه های سایکوتیک را نیز زداشته باشد، از داروهای ضد سایکوتیک نیز استفاده خواهد شد.

روان درمانی

در روان درمانی ها استفاده از رویکرد های درمانی نظیر روانکاوی ، شناخت درمانی و رفتار درمانی استفاده می شود که فرد بنا بر نوع نگرش درمانگر خود از درمان های آن ها بهره مند خواهد شد.

نور درمانی

از نوردرمانی زمانی استفاده می شود که بیمار دچار افسردگی فصلی شده باشد. یا افرادی که با قرار گیری در محیط تاریک حالات افسردگی را تجربه می کنند، می توانند از نوردرمانی که قرار گیری در مقابل طیفی از نور برای بالا بردن ملاتونین است، استفاده کنند.

درمان افسردگی با هینوتیزم

امروزه روش نوینی برای درمان افسردگی به وجو آمده است که بسیاری از افرادی که به این اختلال مبتلا هستند، نتایج مثبتی را از این روش دریافت کرده اند.

هیپنوتیزم درمانی با ایجاد تغییرات ذهنی فرد ناهشیار می تواند در انجام فعالیت های مثبت و همچنین فکر مثبت نسبت به پیرامون خود افسردگی را درمان کند.

هیپنتیزم می تواند علائمی نظیر افکار خودکشی، بی حوصلگی، بی انگیزگی، اختلاللت خواب اختلاللت اشتهایی و پرخاشگری افراد افسرده درمان کند.

آیا هینوتیزم درمانی در افسردگی نتیجه بخش است؟

یک روانپزشک در پاسخ به این پرسش بیان می کند: اگر افسردگی در حد متوسط و رو به پایین باشد و همچنین افکار خودکشی وجود نداشته باشد می توان از هر نوع روان درمانی مثل شناخت درمانی و روان کاوی و همچنین از هیپنوتیزم نیز استفاده کرد.

در درمان هیپنوز افسردگی گاها با تلقین های مستقیم می توان روحیه فرد را بهبود بخشید و گاهی اوقات نیز می توان افکاری را که باعث می شود فرد احساس افسردگی کند را شناسایی و تصحیح کرد. دقیقا مثل تکنیکی که در شناخت درمانی استفاده می شود.

گاهی لازم است که اتفاقاتی را در کودکی فرد ردیابی کرد که باعث شده فرد دیدگاه منفی نسبت به زندگی پیدا کند، که به کمک هیپنوز می توان با اصلاح این دیدگاها فرد افسرده را درمان کرد.

در صورتی که افسردگی به قدری شدید باشد که فرد امکان برقراری ارتبازط با درمانگر و تمرکز برای هینوتیزم شدن را نیز نداشته باشد، لازم است که درمانگر از دارودرمانی استفاده کند. در این صورت پس از دارو درمانی و بهتر شدن وضعیت روحیی فرد می توان مجددا از هینوتیزم برای تسریع درمان، استفاده مفید تر از دارودرمانی و جلوگیری از عود بیماری استفاده کرد.

گاهی از هیپنوز برای بالابردن فعالیت های فرد افسرده نیز استفاده می شود. که میتواند کمک کننده برای درمان افسردگی باشد.

نقل از سایت کابوک

===============================

هیپنوتیزم درمانی-مرکز هیپنوتراپی-بهترین دکتر در هیپنوتیزم-مرکز هیپنوتیزم درمانی-هیپنوتراپیست – هیپنوتیزم درمانگر در تهران – بهترین متخصص هیپنوتیزم – متخصص هیپنوتیزم در تهران -کلینیک هیپنوتیزم درمانی – بهترین دکتر هیپنوتیزم در تهران.هیپنوتیزم درمانی-مرکز هیپنوتراپی-بهترین دکتر در هیپنوتیزم-مرکز هیپنوتیزم درمانی-هیپنوتراپیست – هیپنوتیزم درمانگر در تهران – بهترین متخصص هیپنوتیزم – متخصص هیپنوتیزم در تهران -کلینیک هیپنوتیزم درمانی – بهترین دکتر هیپنوتیزم در تهران.هیپنوتیزم درمانی-مرکز هیپنوتراپی-بهترین دکتر در هیپنوتیزم-مرکز هیپنوتیزم درمانی-هیپنوتراپیست – هیپنوتیزم درمانگر در تهران – بهترین متخصص هیپنوتیزم – متخصص هیپنوتیزم در تهران -کلینیک هیپنوتیزم درمانی – بهترین دکتر هیپنوتیزم در تهران.هیپنوتیزم درمانی-مرکز هیپنوتراپی-بهترین دکتر در هیپنوتیزم-مرکز هیپنوتیزم درمانی-هیپنوتراپیست – هیپنوتیزم درمانگر در تهران – بهترین متخصص هیپنوتیزم – متخصص هیپنوتیزم در تهران -کلینیک هیپنوتیزم درمانی – بهترین دکتر هیپنوتیزم در تهران.درمان افسردگی با هیپنوتیزم.بهترین دکتر افسردگی.فوق تخصص هیپنوتیزم در تهران.بهترین فوق تخصص هیپنوتیزم در تهران.دکتر متخصص هیپنوتیزم برای درمان افسردگی،بهترین متخصص هیپنوتیزم برای درمان افسردگی در تهران.بهترین فوق تخصص هیپنوتیزم در تهران.دکتر متخصص هیپنوتیزم برای درمان افسردگی،بهترین متخصص هیپنوتیزم برای درمان افسردگی در تهران.بهترین فوق تخصص هیپنوتیزم در تهران.دکتر متخصص هیپنوتیزم برای درمان افسردگی،بهترین متخصص هیپنوتیزم برای درمان افسردگی در تهران.بهترین فوق تخصص هیپنوتیزم در تهران.دکتر متخصص هیپنوتیزم برای درمان افسردگی،بهترین متخصص هیپنوتیزم برای درمان افسردگی در تهران.درمان افسردگی در تهران..بهترین دکتر در تهران برای درمان افسردگی.روانشناس خوب برای درمان افسردگی غرب تهران.،بهترین متخصص هیپنوتیزم برای درمان افسردگی در تهران.درمان افسردگی در تهران..بهترین دکتر در تهران برای درمان افسردگی.روانشناس خوب برای درمان افسردگی غرب تهران.،بهترین متخصص هیپنوتیزم برای درمان افسردگی در تهران.درمان افسردگی در تهران..بهترین دکتر در تهران برای درمان افسردگی.روانشناس خوب برای درمان افسردگی غرب تهران.،بهترین متخصص هیپنوتیزم برای درمان افسردگی در تهران.درمان افسردگی در تهران..بهترین دکتر در تهران برای درمان افسردگی.روانشناس خوب برای درمان افسردگی غرب تهران.

 دیدگاه خود را نویسید

(لازم)

(به صورت محرمانه باقی می ماند)

*