تیر ۱۵۱۳۹۱
 

کلینیک روانشناسی و روانکاوی دکتر دارابی_با بیش از ۲۰ سال تجربه بالینی در تهران.

تلفن.۴۴۰۳۰۷۱۹

با سلام خدمت خوانندگان سایتم:

 سوالهای زیادی در ایمیلها و اظهار نظرها از اینجانب میشود که آیا شما همان دکتر دارابی هستید که خانم دکتر نهضت فرنودی در برنامه های ماهواره ای خود شما را به بینندگانش که از ایران و تهران تماس میگیرند توصیه میکند؟

در پاسخ بله.دکتر نهضت فرنودی با نظر لطفی که به اینجانب داشته اند بارها در برنامه های تلویزیونی خود که شبهای سه شنبه از شبکه تصویر ایران پخش میشود ، اینجانب را به بینندگان خود که از ایران تماس میگرفته اند،توصیه کردند(از سال ۸۷ تا کنون).

معرفی دکتر نهضت فرنودی

بدون شک اگر شما هم از طرفداران برنامه‌های روانشناسی باشید، نام دکتر فرنودی (Nehzat Farnoody) را شنیده‌اید. در کنار روانشناسان و روانکاوان بزرگی چون دکتر فرهنگ هلاکویی، نام دکتر نهضت فرنودی نیز در تاریخ روانشناسی کشور ثبت شده است. او نیز مانند دکتر هلاکویی در آمریکا زندگی می‌کند و به فعالیت مشغول است.

دکتر فرنودی (DR Farnoody) بیش از ۲۰ سال خدمات اجتماعی را در شهر لس آنجلس ارائه داده است و در تلاش برای افزایش آگاهی در مورد بهداشت روان، چندین برنامه پیرامون موضوعاتی چون سواد رسانه‌ای برای کمک به خانواده‌ها را میزبانی کرده است. این برنامه‌ها برای مقابله با چالش‌های بین فرهنگی، تفاوت نسل‌ها و مواردی از این دست بسیار موثر بوده است.

تحصیلات دکتر فرنودی

نهضت فرنودی، دکتری روانشناس بالینی دارای مجوز و دارای تخصص در حیطه روانشناسی بین فرهنگی است. دکتر فرنودی مدرک کارشناسی خود را در رشته محبوب روانشناسی از ایران دریافت کرده است. او در سال ۱۹۶۹ وی در رشته کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی در دانشگاه کانزاس پذیرفته شد و به همراه خانواده به ایالات متحده مهاجرت کرد.

با مهاجرت به آمریکا فعالیت‌های او در حیطه روانشناسی، انسان شناسی و روابط بین فرهنگی شکل جدی به خود گرفت و در این زمینه سالها تحقیق و تفحص کرد. به همین خاطر هم به عنوان یکی از افراد موفق در حوزه کاری خود شناخته شده است. حاصل تحصیلات وی را در کتب، مقالات و مجموعه سی دی‌های او به وضوح می‌توان دید. روح پرسشگر و جستجوگر دکتر فرنودی، در کنار تحصیلات او باعث شده تا به عنوان چهره‌ای شناخته شده در حوزه کاری خود باشد.

فعالیت‌های کاری و حرفه‌ای دکتر فرنودی

از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۲ دکتر فرنودی میزبان اولین برنامه رادیویی و تلویزیونی ایرانی – آمریکایی با موضوعات روانشناختی مربوط به نیازهای جامعه ایرانی – آمریکایی بود. وی از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۱ میزبان چندین برنامه سواد رسانه‌ای و البته روانشناسی در رادیو و تلویزیون بود که با استقبال بسیار زیاد ایرانیان داخل کشور و ایرانیان خارج نشین مواجه شد.

 از سال ۲۰۰۲ میزبان یک برنامه گفتگوی تلویزیونی ماهواره‌ای معروف به نام “Inner Sight Negahi be Daroon” در شبکه فارسی آمریکا AFN 69 بود. در این برنامه تلویزیونی وی فرصت یافت تا تجربیات و آموخته‌های خود در رشته تحصیلی را برای آموزش و افزایش آگاهی در مورد بهداشت روان و اصول روانشناختی والدین و خانواده های سالم عرضه کند.

در کنار فعالیت‌هایی که در حیطه رادیو و تلویزیون از سوی دکتر نهضت فرنودی انجام شد، جا دارد به برگزاری بیش از ۲۰۰ سمینار، کنفرانس و سخنرانی اشاره کرد. این جلسات که با حضور ایرانیان زیادی برگزار شده و باز هم می‌شود در رابطه با موضوعات روانشناختی و فرهنگی اجتماعی از قبیل: روابط موفق و ناموفق عاطفی، ارتباط والدین، نشانه‌های خانواده‌های سالم و ویژگی‌های آنها، جوامع سالم، روانشناسی دموکراسی، روانشناسی عشق و روابط احساسی، هوش هیجانی و چندین موضوع دیگر بوده است.

استقبال از فعالیت‌های دکتر نهضت فرنودی فقط مختص به جلسات همگانی و مشاوره روی خط رادیویی تلویزیونی نبوده است. باید گفت که دکتر فرنودی از سال ۱۹۸۶ مدرس مهمان دانشگاه‌های بسیار معتبری در سطح جهانی بوده است. دانشگاه‌هایی که او در آنها به عنوان مدرس مهمان به تدریس مشغول بوده، بسیار زیاد است اما از مهمترین آنها می‌توان دانشگاه براون، دانشگاه UCLA ، دانشگاه برکلی، دانشگاه UCSD، دانشگاه جان هاپکینز و چندین دانشگاه را نام برد. این امر نشان‌دهنده تسلط و توانایی علمی او در حوزه فعالیتش است.

نحوه کار دکتر نهضت فرنودی

همانگونه که اشاره شد دکتر فرنودی در دانشگاه‌های معتبری به تدریس مشغول است به همین خاطر به شیوه‌های نوین روانشناسی و انسان‌شناسی تسلط دارد. همچنین تسلط وی به ادبیات باعث شده تا از کتب شیرین فارسی مثال‌های دلنشینی را در سخن خود بیاورد.

وی در هر مسئله‌ای روش تحلیلی را پیش می‌گیرد و ابتدا با طرح سوال بنیادی به سراغ ریشه شناسی بک مشکل می‌رود تا در نهایت به راه‌حلی درست برای آن مسئله و مشکل برسد. همین امر هم شوندگان و دنبال‌کنندگان برنامه‌ها و آثار وی را مجذوب به خود کرده است.

آثار مکتوب و صوتی دکتر فرنودی

طبیعی است که شخصیتی چون دکتر نهضت فرنودی با توجه به تحصیلات عالیه‌ای که دارد علاوه بر انتشار مقالات علمی در ژورتال‌های معتبر دارای کتابهای فراوانی نیز باشد. تعدادی از مهمترین و شناخته شده‌ترین کتابهای او عبارتند از:

دکتر فرنودی،دکتر نهضت فرنودی،روانشناس مورد تایید دکتر نهضت فرنودی در ایران،روانشناس مورد تایید دکتر نهضت فرنودی در تهران،سوابق دکتر نهضت فرنودی،در باره نهضت فرنودی،روانشناس و روانکاو و روانپزشک مورد تایید دکتر فرنودی در تهران.دکتر فرنودی،دکتر نهضت فرنودی،روانشناس مورد تایید دکتر نهضت فرنودی در ایران،روانشناس مورد تایید دکتر نهضت فرنودی در تهران،سوابق دکتر نهضت فرنودی،در باره نهضت فرنودی،روانشناس و روانکاو و روانپزشک مورد تایید دکتر فرنودی در تهران.دکتر فرنودی،دکتر نهضت فرنودی،روانشناس مورد تایید دکتر نهضت فرنودی در ایران،روانشناس مورد تایید دکتر نهضت فرنودی در تهران،سوابق دکتر نهضت فرنودی،در باره نهضت فرنودی،روانشناس و روانکاو و روانپزشک مورد تایید دکتر فرنودی در تهران.دکتر فرنودی،دکتر نهضت فرنودی،روانشناس مورد تایید دکتر نهضت فرنودی در ایران،روانشناس مورد تایید دکتر نهضت فرنودی در تهران،سوابق دکتر نهضت فرنودی،در باره نهضت فرنودی،روانشناس و روانکاو و روانپزشک مورد تایید دکتر فرنودی در تهران.دکتر فرنودی،دکتر نهضت فرنودی،روانشناس مورد تایید دکتر نهضت فرنودی در ایران،روانشناس مورد تایید دکتر نهضت فرنودی در تهران،سوابق دکتر نهضت فرنودی،در باره نهضت فرنودی،روانشناس و روانکاو و روانپزشک مورد تایید دکتر فرنودی در تهران.

متاسفم! ارسال دیدگاه بسته شده است.