آذر ۱۴۱۳۹۸
 
رابطه خوب با همسرتان را یاد بگیرید
=====================
 
این سؤال ممکن است برای همه پیش بیاید که برای حفظ زندگی مشترک چه کار باید کرد؟ چه راهکارهایی وجود دارد تا زندگی مشترکمان روندی رو به رشد و رو به جلو داشته باشد؟ این ۱۰ ایده به شما کمک می کند تا در زندگی مشترکتان برای همسرتان بیشتر وقت بگذارید.

 
۱-ترویج علائق مشترک
همسر شما باید بهترین دوست شما باشد. دوستان صمیمی همیشه از با هم بودن لذت می برند. اگر شما و همسرتان سرگرمی ها و علائق مشترکی دارید، سرگرمی را پیدا کنید که هر دو از انجام آن لذت ببرید. مثلاً با هم دوچرخه سواری یا پیاده روی کنید، تنیس بازی کنید یا هر سرگرمی دیگری. تجارب مختلف، باعث غنی تر شدن زندگی مشترک و عمیق تر شدن دوستی ها می شود.
۲-برای تنها بودن با همسرتان برنامه ریزی مشخصی داشته باشید
اگر خانواده پدری هر دو نفر شما، نزدیکتان زندگی نمی کنند تا گاهی مراقب بچه ها باشند، با یکی از دوستانتان قرار بگذارید که طبق برنامه مشخصی، به نوبت از بچه های هم مراقبت کنید. مثلاً شما بچه های آن ها را یک یا دو بار در ماه مراقبت کنید و آن ها روزهای دیگری از بچه های شما مراقبت کنند. حتی می توانید برنامه ریزی کرده و خیلی از کارها را در خانه انجام دهید. نه فقط موقعی که بچه ها خواب هستند، مواقعی که بازی می کنند یا فیلم مورد علاقه اشان را می بینند نیز می توانید زمانی را به هم اختصاص دهید(در این کار احتیاط کنید بهتره بچه خود را به هر کسی نسپارید).
 
۳-ماجراجویی های جدید را با هم امتحان کنید
ما فقط یک بار زندگی می کنیم. کارها و تجربه های مختلفی را امتحان کنید تا دچار روزمرگی نشوید. اگر خودتان و همسرتان دوست دارید کارهای جسورانه و پر خطر را تجربه کنید، سرگرمی هایی مثل چتر بازی، غواصی، کوهنوردی و … را حتماً امتحان کنید.
 
۴-نامه های عاشقانه برای هم بنویسید و آن ها را در طول یک شام عاشقانه بخوانید
در دنیای امروز نامه نوشتن، به خصوص نامه های عاشقانه منسوخ شده و دیگر کسی برای کسی نامه نمی نویسد. می توانید عشقتان را از طریق نامه به همسرتان نشان دهید. بعد آن را در طول یک شام عاشقانه برای او بخوانید. حتی می توانید برای نگهداری این نامه های عاشقانه، جعبه های چوبی خاصی تهیه کنید، یا آن ها را در یک دفتر خاطرات شخصی یادداشت کنید تا یک یادآوری همیشگی از عشقتان به همسرتان باشد.
 
۵-گاهی آخر شب ها بدون بچه ها با هم بیرون بروید
خیلی از پارک ها و اماکن تفریحی تا بعد از نیمه شب هم باز هستند و می توانید با همسرتان کنار هم باشید و از لحظه هایتان لذت ببرید. حتی می توانید بعضی از آخر هفته ها، یک اتاق در هتل رزرو کنید و اوقات خوشی را کنار هم بدون بچه ها داشته باشید!
 
۶-برای صحبت با همسرتان بدون هیچ مزاحمی، زمان خاصی را اختصاص دهید
زمانی را اختصاص دهید که بدون هیچ مزاحمی با هم تنها باشید و درباره مسلئل مختلف و اتفاقات روزمره صحبت کنید. مثلاً وقتی بچه ها خوابیدند با هم صحبت کنید. این نکته مهم به خاطر این است که در مواقعی باید با هم به طور مستقیم و تنها صحبت کنید و نظرات، اتفاقات روزمره و بقیه مسائل را با هم به اشتراک بگذارید.
وقتی بچه ها مدرسه هستند، هفته ای یک بار می توانید با هم ناهار بخورید. این روز را در تقویم یاداشت کنید و قرار ملاقات هایتان را قطعی کنید!
 
۷-با هم کتاب بخوانید و در مورد آن با هم حرف بزنید، حتی موقع قهوه خوردن در یک کافه
به نوبت کتاب ها را انتخاب کنید. اگر راجع به آن کتاب فیلمی هم ساخته شده، اول کتاب را بخوانید و درمورد آن با هم بحث کنید و حرف بزنید، بعد فیلم را با هم تماشا کنید. در نهایت کتاب را با فیلم مقایسه کنید.
 
۸-در برابر همدیگر پاسخ گو و مسئولیت پذیر باشید
دو نفر در کنار هم همیشه بهتر از یک آدم تنها هستند، چون می توانند اشتباهاتشان را با هم جبران کنند. اگر یکی از آن ها دچار مشکل شود و زمین بخورد، دیگری شریکش را بلند می کند و به او کمک می کند.
حتماً از همسرتان توقع دارید تا مسئولیت مسائل خاصی را قبول کند. در واقع مسئولیت ها و وظایف را باید بین هم تقسیم کنید. برای این کار باید با هم ارتباط مستقیم و نزدیکی داشته باشید. مثلاً موقع خوردن صبحانه در مورد آن با هم صحبت کنید یا بعداز ظهرها موقع ارزیابی لیست کارهایی که باید انجام دهید.
پاسخگویی و مسئولیت پذیری باعث می شود هر زمانی که نیاز داشتید، با همسرتان مشورت کنید و نظرات خود را با هم به اشتراک بگذارید. هر دو نفر باید در برابر هم پاسخگو باشند، چون هر کدام از آن ها جایز الخطاست یا ممکن است قضاوت ها و تصمیمات اشتباهی داشته باشد.
 
۹-با هم دعا یا مراقبه کنید
وقتی همیشه با همسرمان دعا کنیم، روح و قلب ما با هم گره می خورد و یکی می شود. گاهی اوقات فراموش می کنیم خداوند از چه راه هایی پاسخ ما را می دهد، حتی اگر آن ها را جایی یادداشت کنیم. یادتان باشد همیشه سپاسگذار باشید.
 
۱۰-آخر هفته ها را به ترمیم زندگی مشترک خود اختصاص دهید تا اهداف و قول و قرارهای ازدواجتان را به خاطر بیاورید
این کار به شما کمک می کند تا به دور از درگیری ها و مشکلات زندگی، روی همدیگر و زندگی مشترک خود تمرکز بیشتری داشته باشید. این زمان فقط برای حفظ یا نجات زندگی مشترک نیست، یک یادآوری برای این است که موقع ازدواج چه قول و قرارهایی با هم گذاشته بودید و برای این که همیشه عشق روزهای اول را به خاطر بیاورید
 
۱۱-رابطه ج ن س ی را جدی بگیرید و برای آن برنامه داشته باشید.
            منبع= سایت زیباکده

متاسفم! ارسال دیدگاه بسته شده است.