فروردین ۰۸۱۳۹۹
 

ویروس کرونا و تدابیر روانشناختی..

با توجه به تأثیر استرس بر سیستم ایمنی بدن رعایت توصیه های روانشناسی برای مقابله با ویروس کرونا کمک قابل توجهی خواهد کرد.

در پدیده کرونا هر کدام از ما چه نقشی برای خود متصور هستیم؟

خوب است بدانیم که ما فقط به اندازه سهم خودمان، می توانیم اوضاع را کنترل کنیم و نه بیشتر.

با توجه به اینکه این یک درد مشترک است بنابراین هم به خود و هم به دیگران کمک کنیم. اگر باورهای درستی در خود ایجاد کنیم و واقعیت شرایط پیش آمده را بپذیریم و نسبت به تغییر سبک زندگی (به خصوص در زمینه بهداشت فردی و پیشگیرانه) اقدام کنیم، آنگاه می بینیم که روبه رو شدن با کرونا راحت تر خواهد بود.

بیماری کرونا یا هر بیماری جدیدی به علت ناشناخته بودن، ترسی ایجاد می کند. اگرچه اضطراب واکنش طبیعی به شرایط دشوار است اما آنچه در اضطراب اهمیت دارد، طولانی شدن آن است که سیستم ایمنی را ضعیف کرده و شانس ابتلا به بیماری را بالاتر می برد. بنابراین بهتر است به آن قسمتی بپردازیم که تحت کنترلمان است یعنی مراقبت از خودمان، انجام ورزشهای سبک مثل نرمش، کشش اندامها، انجام یوگا و مانند آن کمک می کند استرس شما کم شود.

ورزش و خود مراقبتی می تواند موجب تقویت سیستم ایمنی تان در برابر ابتلا به بیماری ها شود.در صورت وجود اختلالات روانی ناشی از ترس از کرونا حتما به یک روانشناس خوب مراجعه کنید و از تدابیر درمانی و در صورت نیاز دارودرمانی استفاده کنید.

 “با مراقبت جدی از خود (رعایت بهداشت شخصی و جمعی)و توکل کردن به خدا و انجام کارهای معنوی جهت آرامش،خود را درمقابل بیماری و نیز اضطراب و استرس واکسینه کنید.الا بذکرالله تطمئن القلوب” .ولی بهداشت فردی و رعایت فاصله از دیگران را بطور جد رعایت نمایید.کرونا از بودن ماها در کنار هم گسترش می یابد.حتی الامکان بدون ضرورت از خانه هایتان بیرون نروید. (دکتر دارابی).

متاسفم! ارسال دیدگاه بسته شده است.