اسفند ۲۵۱۴۰۰
 
دکتر حاتمی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت بحران کرونا باعث تغییر در روابط اجتماعی، روابط فردی، آیین و رسوم، خلقیات و همه ابعاد زندگی شده؛ تغییراتی که شاید هم اکنون متوجه آن نباشیم.
رئیس سازمان نظام روانشناسی با اشاره به ­تغییرات گسترده زندگی و اختلالات روانی ناشی از آن در دنیا اشاره کرد و گفت پژوهش‌های تطبیقی در کشور نشان می‌دهد اختلال‌های تنهایی، افسردگی، اضطراب، وسواس و استرس بیشترین بروز را در کشور داشته است.
 
وی با بیان اینکه بحران کرونا میزان اختلال‌های رفتاری همچون اعتیاد و خودکشی نیز افزایش داده است، افزود: بیماران زمینه ای، کادر درمان، نوجوانان، سالمندان و کسانی که آسیب دیده اند مثلا سوگ کرونا را تجربه کرده اند، بیشتر اختلال‌های روانی را تجربه کرده اند.

دکتر حاتمی گفت: همه این آسیب‌ها در برایند کلی تری روی روابط اجتماعی، بهره وری ملی، بهره وری فردی و حتی گسست نسلی تاثیر گذاشته است.
 
رئیس سازمان نظام روانشناسی گفت بر اساس آخرین آمایش ملی پیش از ظهور کرونا، نرخ اختلال‌های روانی در کشور ۲۳.۸ درصد بوده است. با در نظر گرفتن اینکه بهداشت جهانی اعلام کرده نرخ این اختلال‌ها به دنبال همه گیری، در سراسر جهان حدود ۱۰.۷ درصد رشد داشته، الان حدود ۳۴.۵ درصد مردم نیاز به خدمات روانشناسی و مشاوره فوری دارند.
 
وی خاطرنشان کرد: وقتی می‌گوییم ۳۴.۵ درصد مردم نیازمند مداخله روانشناسی هستند به این معنی نیست که ۳۴.۵ درصد مردم ایران دچار اختلال روانی هستند؛ نه، منظور این است که نشانه‌های روانشناختی را تجربه کرده اند و البته درصدی از آن‌ها هم ممکن است دچار اختلال روانی شدید هم باشند.
 

رئیس سازمان نظام روانشناسی با تاکید بر اینکه شرایط پس از کرونا، شرایطی اضطراری است، گفت: شرط اول برای مقابله با چنین شرایطی، فهم و پذیرش وخامت این شرایط است.

او گفت شرایط موجود و اختلال‌های روانی که جامعه با آن دست به گریبان است و  مثل موریانه به جامعه آسیب می‌رساند.
 

وی با بیان این که احتمال دارد در ماه‌های پیش رو، از شدت همه گیری کرونا کاسته شود، خواستار تمرکز ستاد ملی مبارزه با کرونا، بر مساله سلامت روان و تشکیل کمیته تخصصی سلامت روان، در این ستاد شد.
سازمان نظام روانشناسی،نظام روانشناسی،رییس سازمان نظام روانشناسی،تلفن سازمان نظام روانشناسی،آدرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره،سازمان نظام روانشناسی و مشاوره،آدرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره.سازمان نظام روانشناسی،نظام روانشناسی،رییس سازمان نظام روانشناسی،تلفن سازمان نظام روانشناسی،آدرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره،سازمان نظام روانشناسی و مشاوره،آدرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره.سازمان نظام روانشناسی،نظام روانشناسی،رییس سازمان نظام روانشناسی،تلفن سازمان نظام روانشناسی،آدرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره،سازمان نظام روانشناسی و مشاوره،آدرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره.سازمان نظام روانشناسی،نظام روانشناسی،رییس سازمان نظام روانشناسی،تلفن سازمان نظام روانشناسی،آدرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره،سازمان نظام روانشناسی و مشاوره،آدرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره.سازمان نظام روانشناسی،نظام روانشناسی،رییس سازمان نظام روانشناسی،تلفن سازمان نظام روانشناسی،آدرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره،سازمان نظام روانشناسی و مشاوره،آدرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره.سازمان نظام روانشناسی،نظام روانشناسی،رییس سازمان نظام روانشناسی،تلفن سازمان نظام روانشناسی،آدرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره،سازمان نظام روانشناسی و مشاوره،آدرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره.سازمان نظام روانشناسی،نظام روانشناسی،رییس سازمان نظام روانشناسی،تلفن سازمان نظام روانشناسی،آدرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره،سازمان نظام روانشناسی و مشاوره،آدرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره.سازمان نظام روانشناسی،نظام روانشناسی،رییس سازمان نظام روانشناسی،تلفن سازمان نظام روانشناسی،آدرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره،سازمان نظام روانشناسی و مشاوره،آدرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره.

متاسفم! ارسال دیدگاه بسته شده است.