مرداد ۱۸۱۳۹۸
 

افزایش افسردگی و مشکلات روانی در ایران و خصوصا تهران

کلارا گلخسروی، روز دوشنبه در افتتاحیه طرح ارتقای نیروی انسانی سلامت روان محله محور که در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد، گفت: هدف از اجرای این طرح ارتقای سلامت روان شهروندان تهرانی است.

وی با تأکید بر اینکه دولت می بایست از خدمات روان شناسی و مشاوره برای ارتقای سلامت روان جامعه حمایت کند، تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر جامعه دچار تب شدید سلامت روان است و همین مسئله می تواند آسیب های زیادی را در پی داشته باشد.

رئیس خانه روانشناسان، مشاوران و حرف یاورانه استان تهران با اشاره به شیوع رو به افزایش افسردگی در جامعه، اظهار داشت: علائمی که ما از سطح جامعه مشاهده می کنیم نشان می دهد که افسردگی به نوعی نهادینه شده است و ما برای کاهش افسردگی می بایست نسبت به ارتقای سطح سلامت مردم اقدام کنیم.

وی بر ضرورت پوشش بیمه ای خدمات روا ن شناسی و مشاوره در کشور تأکید کرد و گفت: در حال حاضر پذیرش برای استفاده از خدمات مشاوره و روان شناسی از سوی مردم وجود دارد اما به دلیل بالا بودن هزینه های این نوع خدمات، مردم نمی توانند از این خدمات استفاده کنند.

گلخسروی گفت: ما تلاش کردیم با اجرای طرح ارتقای نیروی انسانی سلامت روان محله محور از ظرفیت سراهای محلات شهر تهران برای ارائه خدمات مشاوره و روان شناسی به شهروندان استفاده کنیم.

وی افزود: تعرفه ای که روان شناسان و مشاوران در سراهای محلات دریافت می کنند به مراتب پائین تر از تعرفه سازمان نظام روان شناسی است اما تداوم این کار مستلزم حمایت دولت و دستگاه های حکومتی از خدمات مشاوره و روان شناسی است.

رئیس خانه روانشناسان، مشاوران و حرف یاورانه استان تهران ادامه داد: در فاز اول این طرح، حدود دو هزار نفر از مشاوران و روان شناسان در سراهای محلات شهر تهران مستقر شده و خدمات روان شناسی و مشاوره به شهروندان ارائه می دهند.

نقل از سایت میگنا

سلامت روان،سلامت روانی،متخصص روانشناسی سلامت،دکتر سلامت روان،دکتر سلامت روان در تهران،بهداشت روان،دکتر بهداشت روان، دکتر بهداشت روان غرب تهران..سلامت روان،سلامت روانی،متخصص روانشناسی سلامت،دکتر سلامت روان،دکتر سلامت روان در تهران،بهداشت روان،دکتر بهداشت روان، دکتر بهداشت روان غرب تهران..سلامت روان،سلامت روانی،متخصص روانشناسی سلامت،دکتر سلامت روان،دکتر سلامت روان در تهران،بهداشت روان،دکتر بهداشت روان، دکتر بهداشت روان غرب تهران..سلامت روان،سلامت روانی،متخصص روانشناسی سلامت،دکتر سلامت روان،دکتر سلامت روان در تهران،بهداشت روان،دکتر بهداشت روان، دکتر بهداشت روان غرب تهران..سلامت روان،سلامت روانی،متخصص روانشناسی سلامت،دکتر سلامت روان،دکتر سلامت روان در تهران،بهداشت روان،دکتر بهداشت روان، دکتر بهداشت روان غرب تهران..سلامت روان،سلامت روانی،متخصص روانشناسی سلامت،دکتر سلامت روان،دکتر سلامت روان در تهران،بهداشت روان،دکتر بهداشت روان، دکتر بهداشت روان غرب تهران..بهداشت روان،دکتر سلامت روان،بهترین دکتر سلامت روان در تهران.دکتر سلامت روان غرب تهران.بهداشت روان،دکتر سلامت روان،بهترین دکتر سلامت روان در تهران.دکتر سلامت روان غرب تهران.بهداشت روان،دکتر سلامت روان،بهترین دکتر سلامت روان در تهران.دکتر سلامت روان غرب تهران.

متاسفم! ارسال دیدگاه بسته شده است.