شهریور ۲۴۱۳۹۹
 

 

تلفن کلینیک دکتر دارابی_تهران_۴۴۰۳۰۷۱۹

انتخاب نحوه ابراز علاقه و شیوه‌های بروز احساسات زوجین به یکدیگر موضوعی پنهان ولی با اهمیت در زندگی زناشویی است. در بسیاری از موارد ابراز علاقه اشتباه باعث سو تفاهم‌هایی می‌شود که زن و شوهر را از یکدیگر رنجیده خاطر و حتی ناامید می‌کند، به همین دلیل باید به این مقوله توجه جدی شود.

پیوند عاطفی تنها به ابراز علاقه خلاصه نمی‌شود، گفتن عبارت‌های عاشقانه، خرید گل و یا حتی هدیه‌های لوکس گران قیمت نیز خیلی نمی‌تواند میزان علاقه زن و شوهر را به یکدیگر نشان دهد بلکه این شناخت زوجین از روحیات یکدیگر است که باعث یک رابطه عمیق و مداوم خواهد شد.

گاهی خرید گل به جای خوشحال کردن می‌تواند باعث رنجش طرف مقابل شود چرا که ممکن است فرد مقابل از آن گل متنفر و یا حتی حساسیت بویایی داشته باشد، به همین دلیل شناخت و نوع محبت کردن از خود محبت کردن با اهمیت تر از انتخاب صحیح در ابراز علاقه از روحیه طرف مقابل نشان می‌دهد که به احساسات، تجربیات، ارزش‌ها و افکار او احترام می‌گذارید و همه ابعاد معشوق را می‌شناسید.

 اگر کلمات محبت آمیز با زبان بدن، لحن و در زمان نامناسب بیان شود نه تنها اثر مطلوبی نخواهد داشت بلکه باعث سوءتفاهم شده و یا حتی طرف مقابل آن را به عنوان یک جمله طعنه آمیز برداشت خواهد کرد، اتفاقی که در بیشتر روابط رخ می‌دهد.

 یک کلمه نمی‌تواند هیجان و باورهای درونی را به طور کامل و دقیق بیان کند، نیاز است احساسات را بسط داد تا بتوان شدت احساس را به طور واضح تشریح کرد.

 گاهی گوش دادن مهم‌تر از صحبت کردن و حتی ابراز علاقه است، چنین رفتاری این فرصت را در اختیار طرف مقابل می‌گذارد تا احساسات خود را با شما در میان گذاشته و این شانس را می‌دهد که احساسات آنها را درک کنید. این روش در ابراز عشق به خانم‌ها بسیار مؤثر است زیرا یکی از نیازهای آنها بیان احساسات درونشان است و پاسخگویی به این نیاز باعث می‌شود تا آنها ابراز علاقه بیشتری کنند.

  نوشتن عبارات محبت آمیز تأثیر بسزایی در یک رابطه خواهد داشت چرا که طرف مقابل مستندی مکتوب از احساس طرف مقابل دارد البته باید توجه داشت که از گفتن جملات و عباراتی که نشانه ضعف است باید پرهیز کرد برای ابراز علاقه قرار نیست خود را ضعیف و بی ارزش نشان داد پس ابراز علاقه غلط، تأثیر معکوس خواهد داشت. تهران،مشاور زناشویی در تهران،

…..

متاسفم! ارسال دیدگاه بسته شده است.