آذر ۱۳۱۳۹۶
 

کتاب ازدواج و خانواده نوشته دکتر جعفر دارابی.

مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج و اهمیت آن

کلینیک مشاوره خانواده و ازدواج دکتر دارابی

(با بیش از بیست سال تجربه در مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج)

-رزرو نوبت ۴۴۰۳۰۷۱۹

                                  ==========
یکی از ضروریات قبل و بعد از ازدواج “مراجعه به مشاور خانواده حاذق و با تجربه است “ازدواج پیچیدگیهای زیادی دارد و شناخت این پیچیدگی کار یک روانشناس خوب و با تجربه و یک مشاور خانواده با سواد و مشاور ازدواج و خانواده خوب است .نباید سرنوشت خود را با مشاور با کارشناسی فاقد تجربه کافی بسپارید.

اهمیت و ضرورت مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره پیش از ازدواج به زوجین کمک می کند که بتوانند با شناخت بهتری از یکدیگر وارد زندگی مشترک شده و بتوانند با تفاهم بیشتری زندگی خود را آغاز نمایند. خیلی از افراد می پرسند که کلاس های مشاوره پیش از ازدواج چگونه است و کلاس های مشاوره قبل از ازدواج دقیقا به چه هدفی برگزار می شوند که در این مقاله در این مورد می خواهیم بیشتر صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

 

مشاوره پیش از ازدواج همانطور که گفتیم به زوجین کمک خواهد نمود که بتوانند شناخت بهتری از یکدیگر پیدا کنند .متاسفانه امروزه می توانیم شاهد طلاق های بسیار باشیم که به دلیل عدم تفاهم زوجین با یکدیگر شکل می گیرد. دلیل عمده ازدواج هایی که به طلاق منتهی می شوند، این است که افراد تنها شور و اشتیاق عشق اولیه خود را در نظر می گیرند و مابقی موارد را پشت گوش خواهند انداخت که همین مسئله در آینده گریبانگیر آنها خواهد شد.

اگر می خواهید بدانید که کلاس های مشاوره پیش از ازدواج چگونه است و چگونه برگزار می شود، باید به شما بگویم که به این مسئله زیاد توجه نکنید و توجه خود را بر روی مسائل مهم تری مانند اهمیت کلاس های مشاوره قبل از ازدواج بگذارید. حتی گاها مشاوره قبل از ازدواج رایگان از سوی برخی مشاورین انجام می گیرد که زوجین با شناخت بیشتر و بهتری بتوانند زندگی مشترک خود را آغاز نمایند. پس از اهمیت این کلاس ها غافل نشوید و هر طور که شده قبل از ازدواج به همراه همسر خود در این کلاسها شرکت کنید.

اگر در این کلاس ها شرکت کنید، خواهید فهمید که اگر در آینده بچه دار شوید، آیا بچه ای که حاصل شما و همسرتان است به دلیل عوامل ژنتیکی سالم خواهید بود یا خیر و همچنین در این کلاس ها پرسشنامه مشاوره قبل از ازدواج هم به شما ارائه می گردد که با تکمیل این پرسشنامه ها، به مشاور کمک بیشتری می کنید که شناخت بهتری از شما پیدا کند و در نهایت با توجه به شخصیت شما و همسرتان بگوید که آیا مناسب یکدیگر هستید یا خیر.

قطعا اگر در مشاوره پیش از ازدواج شرکت کنید، قبل از اینکه هر منفعتی برای شما به وجود بیاید، حداقل از بروز اتفاقات منفی و ناخواسته در آینده جلوگیری خواهید کرد که همین اتفاقات چه بسیار زندگی هایی را نابود نکرده و چه بسیار افرادی را به مرز خودکشی نرسانده اند!

 

حضور در کلاس های مشاوره پیش از ازدواج

با شرکت در کلاس های مشاوره قبل از ازدواج و تشکیل زندگی مشترک، شما و همسرتان می توانید شناخت بهتری از یکدیگر پیدا کنید. حتما برای شما هم پیش آمده که قبل از اینکه بخواهید ازدواج کنید، میبینید که شخصی قصد ازدواج دارد و به هیچ مسئله ای توجه نمی کند و تنها قصدش این است که با شخص مورد نظر زندگی مشترک خود را آغاز نماید. اتفاق جالب اینجاست که بعد از گذشت چند ماه همین افرادی که با علاقه و اشتیاق به سمت محضر ازدواج برای عقد رسمی می رفتند، اکنون به قدری از یکدیگر تنفر دارند که حتی مراحل طلاق را هم بدون یکدیگر طی خواهند کرد.

این مسئله  وقتی نمود پیدا می کند که شما تنها ذوق و اشتیاق خود را مد نظر قرار دهید و از منطق در این راه استفاده نکنید. مشاوره پیش از ازدواج به شما کمک خواهد کرد که علاوه بر عشق و اشتیاقی که برای تشکیل رابطه دارید، از منطق هم استفاده کنید تا مبادا زندگی مشترکتان به سمت نابودی کشیده شود.

 

تستهای شخصیتی در مشاوره قبل از ازدواج

روانشناس و مشاور با ارائه پرسشنامه مشاوره قبل از ازدواج شناخت بهتری از شما و همسرتان می یابد و می تواند تشخیص بهتری در این زمینه دهد که آیا شما تفاهم لازم با همسرتان را دارید یا خیر. در واقع هدف از پرسشنامه مشاوره پیش از ازدواج پیدا نمودن ویژگی های شخصیتی است که شما چه خودآگاه و چه ناخودآگاه قصد پنهان کردنشان را دارید که مشاور با بررسی این پرسشنامه از آن ویژگی شخصیتی مطلع می شود و به شما در این زمینه کمک می کند.

عده ای فکر می کنند که پرسشنامه مشاوره قبل از ازدواج اهمیت چندانی ندارد و حتی سوالات موجود در آن را نخوانده علامت زده و از آن میگذرند که این بسیار اشتباه است و اگر قصد دارید که با انجام چنین کاری مشاوره قبل از ازدواج را بگذرانید، پیشنهاد می کنیم که اصلا وارد این کلاس ها و مشاوره ها نشوید و وقت خود و روانشناس تان را نگیرید.

 

مشاوره پیش از ازدواج در مورد مسائل جن سی

مسائل جن سی بخش عظیمی از ازدواج را شکل می دهد. زوجین باید به رضایت نسبتاً کاملی در مورد مسائل جن سی نسبت به یکدیگر برسند که بتوانند وارد رابطه شوند در غیر اینصورت ممکن است خیلی زود رابطه آنها با اختلال روبرو شود. کلاس های مشاوره پیش از ازدواج در رابطه با مسائل جن سی موشکافی هایی را برایتان انجام خواهد داد و به این واسطه متوجه می شوید که آیا شما از نظر جنسی با همسرتان تفاهم دارید یا خیر.

مثال ساده ای که بخواهیم در این زمینه بزنیم این است که ممکن است یکی از زوجین علاقه ی چندانی به مسائل جنسی نداشته باشد و نگاهی خیلی گذرا به آن بکند که در نقطه مقابل، همسرش کاملا این مسئله را جدی می داند و از همسرش توقع داشته که در بازه های زمانی کوتاه مدت اقدام به رابطه جنسی با یکدیگر نمایند که همین مسئله عدم تفاهم آنها را نشان می دهد و مشاوره پیش از ازدواج به آنها کمک خواهد کرد که در این رابطه به شناخت کامل تری از هم برسند و در صورت داشتن تفاوت هایی اندک، با هم، با برنامه ریزی و نظم دادن به امور، آنها را مدیریت کنند.

بررسی علت های خیانت در کلاس های مشاوره پیش از ازدواج

اگر هنوز سوالتان این است که کلاس های مشاوره پیش از ازدواج چگونه است و چطور برگزار می شود، باید به شما بگوییم که در این کلاس ها در مورد علل خیانت زوجین به یکدیگر بحث می شود. مسئله ای که چندان غریبه هم نیست و ما در زندگی روزمره افراد زیادی را میتوانیم مشاهده کنیم که به این مسئله گرفتار هستند.

دلیل خیانت ها عدم ارضای برخی نیاز های زوجین از سوی یکدیگر است که در کلاس های مشاوره قبل از ازدواج این مسائل مورد بررسی قرار می گیرند و زوجین در رابطه با داشتن یک زندگی مشترک عاشقانه و جدا از هرگونه خیانت، هدایت و راهنمایی خواهند شد.

علل خیانت زیاد هستند و گاهی حتی ممکن است مبنی بر اینکه یکی اززوجین حسادت طرف مقابل را برانگیزد اقدام به انجام این کار نماید که در این کلاس ها با بررسی ابعاد شخصیتی هر فرد، سعی می شود درست ترین مشاوره به آنها صورت بپذیرد تا مبادا به این معضل و مشکل در زندگیشان برخورد کنند.

مشاوره پیش از ازدواج در رابطه با روابط عاطفی

یکی از مسائلی که در کلاس های مشاوره قبل از ازدواج در مورد آن بحث می شود، روابط عاطفی زوجین با یکدیگر است. در این زمینه ابعاد مختلف شخصیت زوجین مورد بررسی قرار می گیرد که آنها در مورد برقراری روابط عاطفی تا چه اندازه می توانند قدرتمند عمل کنند و شریک زندگیشان را از این نیاز برطرف کنند.

انسان موجودی عاطفی است و در زندگی نیاز دارد که این حسش برطرف شود؛ در غیر اینصورت ممکن است ضررهای غیر قابل جبرانی هم برای خودش و هم برای همسرش به وجود بیاید. در کلاس های مشاوره پیش از ازدواج، بحث روابط عاطفی پیش کشیده خواهد شد و با زوجین در مورد ایده آل ها و شرایط شان صحبت می شود.

این مسئله در مورد خانم ها خیلی نمود پیدا می کند که نیازهای عاطفی شان از سوی همسرشان به صورت کامل برطرف نمی شود و حتی از گفتن این موضوع به همسرشان خجالت می کشند که در کلاس های مشاوره قبل از ازدواج، مشاور این موضوع را مد نظر قرار می دهد و با همسر وی به گفتگو خواهد پرداخت تا به تامین این نیاز همسرش هم توجه کند.

مشاوره پیش از ازدواج و روابط اجتماعی

در کلاس های مشاوره قبل از ازدواج رایگان هم در مورد روابط اجتماعی بحث و گفتگو می شود و در این زمینه، مشاور راهنمایی هایی را به افراد خواهد کرد. به عنوان مثال شخصی با تیپ شخصیتی درونگرا و کم حرف قصد ازدواج با شخصی با تیپ شخصیتی برونگرا و خواهان تشکیل روابط اجتماعی بسیار دارد که در این بین مشاور به آنها کمک می کند که چگونه با این ویژگی های شخصیتی یکدیگر کنار بیایند و در جامعه و اجتماع در کنار هم حضور پیدا کنند.خیلی از افراد ممکن است بعد از ازدواج از روابط اجتماعی همسرشان شکایت کنند و به عنوان مثال از همسر خود شاکی باشند که در جمع های خانوادگی و دوستانه هم خیلی کم حرف است و یا کاملا بر عکس این اتفاق خیلی زود با همه صمیمی می شود که در این کلاس ها، این مسائل مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

در مورد همه ی این مسائل در کلاس های مشاوره قبل از ازدواج صحبت خواهد شد. اما کلاس هایی هم وجود دارند با عنوان کلاس های مشاوره قبل از ازدواج به صورت رایگان؛ که در ادامه می خواهیم کمی بیشتر در مورد آن با شما صحبت کنیم.

 

  -در کلینیک دکتر دارابی مراحل فوق با اجرای تستهای پیشرفته شخصیت اجرا میشود. اجرا میشود 

 
کلمات کلیدی=مشاوره ازدواج،مشاوره قبل از ازدواج،مشاوره خانواده،مشاوره خانواده در تهران،مشاوره قبل از ازدواج در تهران،بهترین مشاور ازدواج در تهران،بهترین مشاوره خانواده در تهران،مشاور خانواده در ستارخان تهران،مشاور ازدواج در غرب تهران،مشاور خانواده در پونک،مشاور خانواده در سعادت آباد،،مشاور خانواده در شهرک غرب،،مشاور خانواده در آریاشهر،،مشاور خانواده در بلوار آیت الله کاشانی،،مشاور خانواده در بلوار فردوس،،مشاور خانواده در بلوار اشرفی اصفهانی،،مشاور خانواده در غرب تهران،،مشاور خانواده در فردوس غرب،بهترین مشاور خانواده در سردار جنگل،،مشاور خانواده در خیابان ستارخان.مشاوره ازدواج،مشاوره قبل از ازدواج،مشاوره خانواده،مشاوره خانواده در تهران،مشاوره قبل از ازدواج در تهران،بهترین مشاور ازدواج در تهران،بهترین مشاوره خانواده در تهران،مشاور خانواده در ستارخان تهران،مشاور ازدواج در غرب تهران،مشاور خانواده در پونک،مشاور خانواده در سعادت آباد،،مشاور خانواده در شهرک غرب،،مشاور خانواده در آریاشهر،،مشاور خانواده در بلوار آیت الله کاشانی،،مشاور خانواده در بلوار فردوس،،مشاور خانواده در بلوار اشرفی اصفهانی،،مشاور خانواده در غرب تهران،،مشاور خانواده در فردوس غرب،بهترین مشاور خانواده در سردار جنگل،،مشاور خانواده در خیابان ستارخان.مشاوره ازدواج،مشاوره قبل از ازدواج،مشاوره خانواده،مشاوره خانواده در تهران،مشاوره قبل از ازدواج در تهران،بهترین مشاور ازدواج در تهران،بهترین مشاوره خانواده در تهران،مشاور خانواده در ستارخان تهران،مشاور ازدواج در غرب تهران،مشاور خانواده در پونک،مشاور خانواده در سعادت آباد،،مشاور خانواده در شهرک غرب،،مشاور خانواده در آریاشهر،،مشاور خانواده در بلوار آیت الله کاشانی،،مشاور خانواده در بلوار فردوس،،مشاور خانواده در بلوار اشرفی اصفهانی،،مشاور خانواده در غرب تهران،،مشاور خانواده در فردوس غرب،بهترین مشاور خانواده در سردار جنگل،،مشاور خانواده در خیابان ستارخان.

 دیدگاه خود را نویسید

(لازم)

(به صورت محرمانه باقی می ماند)

*