مرداد ۲۹۱۳۹۱
 

  تا کنون در بازه اینکه با چه کسی ازدواج کنیم و اینکه آن فرد باید چه ویژگیهایی داشته باشد،سخنها گفته شده است و کتابها و مقالات زیادی به چاپ رسیده است.اینجانب با تجربه چندین ساله ام در امر مشاوره زناشویی و مشاوره قبل از ازدواج و زوج درمانی،به این نتیجه رسیدم که از بین موارد بیان شده توسط روانشناسان و مشاوران خانواده و زناشویی،موارد زیر از اهمیت بیشتری برخوردار است.البته رابطه زناشویی(زن و شوهر) بسیار پیچیده است و تاکنون پژوهشهای زیادی در خصوص آن در سراسر دنیا انجام شده است.حال به موارد زیر توجه نمائید:

الف-نبایدهای انتخاب همسر (نقطه ضعفهای مهلک):

(موارد فوق اگر در رابطه زوجین موجود باشد میتواند موجب عدم نارضایتی در رابطه شده و زندگی زناشویی را با خطر نابودی روبرو سازد).

۱-اینکه فرد مورد نظر معتاد باشد.

۲-اینکه فرد مورد نظر زود عصبانی شده و اصغر ترقه میشود.

۳-اینکه فرد مورد نظر همیشه حق به جانب بوده و نقش قربانی داشته باشد نه مسئول.

۴-اینکه طرف مقابل اعتیاد به کنترل طرف مقابل داشته باشد.

۵-داشتن اختلال جنسی در هر شکل و صورت آن.

۶-فرد مقابل، دارای من نا بالغ باشد.به عبارتی از پختگی شخصیتی لازم برخوردار نباشد.

۷-فرد مقابل، از لحاظ روحی غیر قابل دسترس باشد.به عبارت دیگر خست عاطفی داشته و در خود مانده باشد و قادر به بیان احساسات خود نباشد.

۸-فرد مقابل، از روابط گذشته ای که با دیگران یا دیگری داشته،هنوز فارغ نشده و بیرون نیامده است.

۹-فرد مقابل،از کودکی بسیار سختی برخوردار بوده و تجارب ناشاد زیادی در کودکی داشته است.به عبارت دیگر ،از کودک درون سالمی برخوردار نباشد.

۱۰-فرد مقابل بدبین،منفی باف ، محدود کننده و کنترل کننده باشد.در این حالت او ایرادگیر شده و شما دائم باید در حال پاسخ دادن باشید. او زندگی را برای شما به جهنمی تبدیل خواهد کرد که اصلا تصورش را نمیکردید.

 

ب-حال بایدهای انتخاب همسر چه باید باشد.به عبارت دیگر همسر من باید چه ویژگیهایی را داشته باشد:

۱-تعهد به رشد شخصی داشتن.

یعنی فرد سالم و ایده آل باید در جهت رفع نقائص رفتاری،اخلاقی و شخصیتی خود اقدام کند و همان چیزهایی که از والدین و دیگران آموخته است را وحی منزل نداند و ادامه ندهد.

۲-باز بودن روحی و احساسی.

فرد ایده آل احساس خود را با دیگران سهیم میکند و خست عاطفی ندارد و ابراز احساسات میکند.

۳-صداقت.

فرد سالم و ایده آل با همسر خود صادق و روراست است و از پنهان کاری و عدم شفاف بودن به دور است.

توجه:

البته یادتان باشد که نیازی نیست تمام گذشته خود را برای او تعریف کنید.مثلا اگر با فردی قبل از او دوست بوده اید و رابطه ای داشته اید،نباید برای همسر آینده تان تعریف کنید، چون شما به اشتباه میخواهید به او ثابت کنید که صادق و روراست هستید.بارها در مراجعانم دیدم که این ندانم کاری چه مسائلی را بعد از ازدواج ایجاد کرده است.گذشته شما مال خودتان است.شما نمی دانید که آیا او ظرفیت شنیدن آنرا دارد یا خیر.برای نمونه الان زن و شوهری برای مشاوره در مورد اختلافات خود به اینجانب مراجعه کردند.هر دو یک بار ازدواج ناموفق داشته اند.بین طلاق و ازدواج دوم شوهر یک سال فاصله بود و او در این مدت رابطه هایی با جنس مخالف داشته است و همه این داستانها را برای خانم دومش که او هم شوهر دومش است تعریف کرد.به تدریج خانم بدبین شده و بارها آقا را تحت فشار گذاشته که تو وقتی آن زمان با زنان زیادی …داشتی از کجا معلوم حالا نداری.چند بار تا پای طلاق هم رفتند.گاهی به دلیل عدم رشد شخصیت و بیماریهای شخصیتی طرف مقابل ظرفیت لازم را ندارد و از این مطالب بر علیه شما استفاده خواهد کرد.

۴-پختگی و مسئولیت پذیری.

افراد سالم در رابطه بالغ هستند نه کودکان بزرگسال.

۵-اعتماد به نفس بالا.

فرد دارای عزت نفس و اعتماد به نفس شما را واقعی دوست میدارد نه از روی عجز و وابستگی خود.

۶-نگرش مثبت به زندگی.

انسان و همسر سالم به جهان و محیط و اطرافیان با دیدی مثبت نگاه میکند نه با دید منفی و پارانوئیدی.او میگوید آدمها خوبند مگر خلاف آن ثابت شود ولی افراد منفی بر عکس خواهند گفت نه، آدمها بد و غیر قابل اعتمادند مگر خلافش ثابت شود.

۷-انعطاف پذیر بودن.

انسان سالم لجوج و یکدنده نیست.او بخشش و گذشت دارد و حق اشتباه کردن را به خود و دیگران میدهد.

ج-انگیزه های غلط در ازدواج:

۱-قبل از ازدواج سوالات کافی از طرف مقابل نمی پرسیم.چون میترسیم ناراحت شود و آنرا دال بر فضولی  و دخالت در جنبه های خصوصی خود بداند!.

۲-نشانه های هشدار،مثل موارد نامبرده شده فوق را جدی نمیگیریم و با مشاور با تجربه مشورت نمیکنیم چون میخواهیم فقط ازدواج کنیم ،حالا بعدا یه طوری میشه دیگه!!.

۳-تسلیم کور کورانه شهوت و میل جن سی خود میشویم.

۴-گول پول و مادیات او را میخوریم.

۵-تعهد را بر تفاهم مقدم میداریم.

۶-از روی دلسوزی ازدواج میکنیم( آخی،بیچاره گناه داره،خیلی منو دوست داره و میدونم مرد/زن خوبی نخواهد شد ولی مهم نیست باهاش ازدواج میکنم!!!.).

۷-فقط برای رهایی از تنهایی ازدواج کنیم.فردی منو از احساس تنهایی در بیاورد.

۸-برای رهایی از مشکلات روحی و روانی خودمان ازدواج کنیم. ولی بعد از ازدواج مشکلات فوق دو چندانتر هم خواهد شد.میگی نه، آزمایشش مجانیه، ولی نه، خیلی براتون گرون تموم میشه.

                       ======

                                     “یادمان باشد اگر خاطرمان تنها شد        طلب عشق ز هر بی سرو پایی نکنیم”

                         و به هر بزغاله ای نگیم خان دایی مگر اینکه خودمان هم، هم سطح او و مثل او بزغاله دیگری باشیم.

                                                                                   که گفته اند:

                                                       کند هم جنس با هم جنس پرواز، کبوتر با کبوتر باز با باز

                                                                                    دکتر دارابی

                                                                            ==============

مشاور ازدواج در تهران،بهترین مشاور ازدواج در غرب تهران،بهترین مشاور ازدواج،بهترین مشاور ازدواج در شمال تهران،مشاور ازدواج در تهران،شماره تلفن مشاور ازدواج در تهران،مشاور ازدواج خوب در غرب تهران،مشاور ازدواج در تهران،بهترین مشاور ازدواج در غرب تهران،بهترین مشاور ازدواج،بهترین مشاور ازدواج در شمال تهران،مشاور ازدواج در تهران،شماره تلفن مشاور ازدواج در تهران،مشاور ازدواج خوب در غرب تهران،مشاور ازدواج در تهران،بهترین مشاور ازدواج در غرب تهران،بهترین مشاور ازدواج،بهترین مشاور ازدواج در شمال تهران،مشاور ازدواج در تهران،شماره تلفن مشاور ازدواج در تهران،مشاور ازدواج خوب در غرب تهران،مشاور ازدواج در تهران،بهترین مشاور ازدواج در غرب تهران،بهترین مشاور ازدواج،بهترین مشاور ازدواج در شمال تهران،مشاور ازدواج در تهران،شماره تلفن مشاور ازدواج در تهران،مشاور ازدواج خوب در غرب تهران،مشاور ازدواج در تهران،بهترین مشاور ازدواج در غرب تهران،بهترین مشاور ازدواج،بهترین مشاور ازدواج در شمال تهران،مشاور ازدواج در تهران،شماره تلفن مشاور ازدواج در تهران،مشاور ازدواج خوب در غرب تهران،مشاور ازدواج در تهران،بهترین مشاور ازدواج در غرب تهران،بهترین مشاور ازدواج،بهترین مشاور ازدواج در شمال تهران،مشاور ازدواج در تهران،شماره تلفن مشاور ازدواج در تهران،مشاور ازدواج خوب در غرب تهران،مشاور ازدواج در تهران،بهترین مشاور ازدواج در غرب تهران،بهترین مشاور ازدواج،بهترین مشاور ازدواج در شمال تهران،مشاور ازدواج در تهران،شماره تلفن مشاور ازدواج در تهران،مشاور ازدواج خوب در غرب تهران،مشاور ازدواج در تهران،بهترین مشاور ازدواج در غرب تهران،بهترین مشاور ازدواج،بهترین مشاور ازدواج در شمال تهران،مشاور ازدواج در تهران،شماره تلفن مشاور ازدواج در تهران،مشاور ازدواج خوب در غرب تهران،/.دکتر مشاور در ازدواج-مشاوره قبل از ازدواج-بهترین مشاور ازدواج در تهران.تلفن مرکز مشاوره ازدواج در تهران.دکتر مشاور در ازدواج-مشاوره قبل از ازدواج-بهترین مشاور ازدواج در تهران.تلفن مرکز مشاوره ازدواج در تهران.

 دیدگاه خود را نویسید

(لازم)

(به صورت محرمانه باقی می ماند)

*