خرداد ۲۱۱۴۰۱
 

هیپنوتیزم آنلاین چیست؟

کلینیک هیپنوتیزم درمانی دکتر جعفر  دارابی

(دکترای تخصصی روانشناسی بالینی و استاد دانشگاه)

تلفن رزرو نوبت _ تهران _۴۴۰۳۰۷۱۹

اول توضیح دهیم که هیپنوتیزم چیست؟

هیبنوتیزم که تلفظ صحیح آن hypnotism است را می‌توان به عنوان یک حالت بیداری از آگاهی (یا هوشیاری) در نظر گرفت که در آن توجه فرد از محیط نزدیک او جدا می‌شود و توسط تجربیات درونی مانند احساسات، شناخت و تصویر جذب می‌شود. در این مطلب به تعریف هیبنوتیزم و هیپنوتیزم درمانی، قدرت هیبنوتیزم و کاربرد آن و عوارض احتمالی و پاسخ به تمامی سوألات مربوط به هیپنوتیزم میپردازیم.

هیبنوتیزم چیست؟

کلمه «هیپنوتیزم»  از کلمه یونانی hypnos گرفته شده است که به معنای «خواب» است. هیپنوتیزم یک حالت روانی خلسه مانند است که در آن افراد افزایش توجه، تمرکز و تلقین پذیری را تجربه می‌کنند. در حالی که هیبنوتیزم اغلب به عنوان حالتی شبیه خواب توصیف می‌شود، بهتر است به عنوان حالتی از توجه متمرکز، تلقین پذیری شدید و تخیلات واضح بیان شود. القای هیپنوتیزمی شامل متمرکز کردن توجه و درگیری تخیلی تا جایی است که آنچه توسط فرد تصور می‌شود واقعی باشد.

هیپنوتیزم درمانی یا هیپنوتراپی چیست؟

هیپنوتیزم درمانی که به آن هیبنوتیزم هدایت شده نیز گفته می‌شود، نوعی روان درمانی است که از آرامش، تمرکز شدید و توجه شدید برای دستیابی به حالت هوشیاری یا ذهن آگاهی بالا استفاده می‌کند. به عبارت دیگر، فرد را در حالت «ترنس» یا تغییر یافته آگاهی قرار می‌دهد. این شکل از درمان با هدف استفاده از ذهن برای کمک به کاهش یا کم کردن بسیاری از مسائل مانندروانپریشی عادات ناسالم، مخرب یا خطرناک مانند سیگار کشیدن یا نوشیدن زیاد مشروبات الکلی به عنوان طب جایگزین در نظر گرفته می‌شود. هدف از هیپنوتیزم، ایجاد تغییر مثبت در فرد در حالت نیمه بیهوشی یا خواب (خلسه) است. اگرچه هیپنوتیزم بحث برانگیز بوده است، اما اکثر پزشکان در حال حاضر توافق دارند که می‌تواند یک تکنیک درمانی قد رتمند و موثر برای طیف گسترده‌ای از شرایط، از جمله درد، اختلالات اضطرابی و اختلالات خلقی باشد.

هیپنوتیزم آنلاین چیست؟

هیپنوتیزم آنللاین نوعی هیپنوتیزم است که سوژه از راه دور و از طریق تلفن و با ارتباط صوتی با هیپنوتیزور و یا از راهای تماس تصویری ،سوژه در حالت خلسه قرار میگیرد.ارتباط حضوری طبعا به مراتب بهتر از رابطه تلفنی است.اما گاهی به دلیل در دسترس نبودن متخصص خوب ،بیمار ناچارا از راه دور با دکتر ارتباط خلسه ای برقرار میکند.

کلینیک دکتر جعفر دارابی

کلمات کلیدی=هیپنوتیزم آنلاین،متخصص هیپنوتیزم در تهران،هیپنوتیزم آنلاین در تهران،دکتر هیپنوتیزم،آموزش هیپنوتیزم،هیپنوتیزم خطرناک،هیپنوتیزم درمانی چیست،عوارض هیپنوتیزم،هیپنوتیزم چیست و چگونه انجام میشود،تجربه کسانی که هیپنوتیزم شدند.هیپنوتیزم آنلاین،متخصص هیپنوتیزم در تهران،هیپنوتیزم آنلاین در تهران،دکتر هیپنوتیزم،آموزش هیپنوتیزم،هیپنوتیزم خطرناک،هیپنوتیزم درمانی چیست،عوارض هیپنوتیزم،هیپنوتیزم چیست و چگونه انجام میشود،تجربه کسانی که هیپنوتیزم شدند.هیپنوتیزم آنلاین،متخصص هیپنوتیزم در تهران،هیپنوتیزم آنلاین در تهران،دکتر هیپنوتیزم،آموزش هیپنوتیزم،هیپنوتیزم خطرناک،هیپنوتیزم درمانی چیست،عوارض هیپنوتیزم،هیپنوتیزم چیست و چگونه انجام میشود،تجربه کسانی که هیپنوتیزم شدند.هیپنوتیزم آنلاین،متخصص هیپنوتیزم در تهران،هیپنوتیزم آنلاین در تهران،دکتر هیپنوتیزم،آموزش هیپنوتیزم،هیپنوتیزم خطرناک،هیپنوتیزم درمانی چیست،عوارض هیپنوتیزم،هیپنوتیزم چیست و چگونه انجام میشود،تجربه کسانی که هیپنوتیزم شدند.هیپنوتیزم آنلاین،متخصص هیپنوتیزم در تهران،هیپنوتیزم آنلاین در تهران،دکتر هیپنوتیزم،آموزش هیپنوتیزم،هیپنوتیزم خطرناک،هیپنوتیزم درمانی چیست،عوارض هیپنوتیزم،هیپنوتیزم چیست و چگونه انجام میشود،تجربه کسانی که هیپنوتیزم شدند.هیپنوتیزم آنلاین،متخصص هیپنوتیزم در تهران،هیپنوتیزم آنلاین در تهران،دکتر هیپنوتیزم،آموزش هیپنوتیزم،هیپنوتیزم خطرناک،هیپنوتیزم درمانی چیست،عوارض هیپنوتیزم،هیپنوتیزم چیست و چگونه انجام میشود،تجربه کسانی که هیپنوتیزم شدند.پدر هیپنوتیزم ایران،سایت هیپنوتیزم،هیپنوتیزم ارزان،بهترین دکتر هیپنوتیزم در مرکز تهران،فوق تخصص هیپنوتزم،متخصص هیپنوتیزم در شمال غرب تهران.

 دیدگاه خود را نویسید

(لازم)

(به صورت محرمانه باقی می ماند)

*