بهمن ۰۵۱۳۹۶
 

کتاب افسردگی با ویراستاری دکتر دارابی-تهران نشر پیدایش.

کلینیک رواندرمانی دکتر دارابی،با بیش از ۲۵ سال تجربه در رواندرمانی و هیپنوتیزم.

۴۴۰۳۰۷۱۹

خلاصه ای در خصوص بیماری افسردگی(علل و روش درست درمان)

یکی از بیماریهای شایع روانی که در گذشته سرماخوردگی روانی هم لقب گرفته بود(به دلیل شیوع زیاد) افسردگی است.این بیماری شامل علائمی مثل افکار اتومات منفی و نشخوار فکری،کاهش اشتها،کاهش تحرک و میل جنسی،نا امیدی و یاس و عدم امید به آینده،کاهش انگیزه در هر کاری اختلال خواب،فقدان لذت و در حالت شدید افکار خودکشی  میباشد.

افسردگی؛ بیماری خاموشی که آهسته می‌آید، بدون آنکه خودتان متوجه شوید! این روزها واژه افسردگی را زیاد می‌شنویم. می‌توان گفت که افسردگی بخشی از دنیای مدرن امروز شده و بسیاری از افراد را در سنین مختلف درگیر کرده است. اگر نگاهی به اطرافتان بیندازید، آدم‌هایی را می‌بینید که از این بیماری رنج می‌برند و همچنان راه‌ های درمان افسردگی را نمی‌شناسند.
اما سوال اصلی و مهم در اینجا این است که آیا باید هر احساس غم، رنج و ناراحتی را افسردگی نامید؟ چه زمانی می‌توانیم بگوییم که به بیماری خاموش افسردگی مبتلا هستیم؟ درباره سریع ترین درمان افسردگی و راهکارهای اصولی مربوط به آن تا چه اندازه می‌دانید؟

افسردگی چیست؟

بهتر است پیش از آنکه درباره سریع ترین درمان افسردگی و راهکارهای آن صحبت کنیم، کمی بیشتر این بیماری را بشناسیم. بسیاری از افراد در برخورد با هرگونه درد و رنج، احساس غم و یا ناراحتی، تصور می‌کنند که به بیماری افسردگی مبتلا شده‌اند. در حالیکه افسردگی فقط احساس ناراحتی یا تصویر افرادی که دائما در رنجش هستند و یا گریه می‌کنند، نیست.
اگر بخواهیم تعریفی دقیق و علمی از افسردگی داشته باشیم باید بگوییم که افسردگی یا  Depression یک حالت خلقی است که بیمار در آن احساس بی‌حوصلگی، بد خلقی می‌کند و به بی‌علاقگی یا فرار از انجام فعالیت‌های روزانه دچار می‌شود. این بیماری معمولا با احساساتی مانند اضطراب، بی‌قراری، ناراحتی، از دست دادن اشتیاق برای فعالیت‌هایی که افراد قبلا آن را دوست داشته‌اند، بی‌اشتهایی، احساس پوچی، افکار خودکشی و … همراه است. بیماری افسردگی بسته به نوع و شدت و یا کهنگی و تازه بودن آن به روش‌های مختلفی درمان می‌شود. درمان افسردگی بدون دارو یا با مصرف داروها و یا مراجعه به روانشناس برای درمان افسردگی از راه‌هایی است که افراد می‌توانند برای رفع مشکل خود انتخاب کنند. در حالتی بهتر است سریع ترین درمان افسردگی را بیابید و پیش از آنکه به مساله‌ای حاد و کهنه تبدیل شود، آن را برای برطرف کردن مشکل خودتان به کار ببرید.در افسردگی شدید یا افسردگی اساسی دارو درمانی اولین راه درمان است و حتی بستری شدن در بیمارستان اعصاب و روان لازم مینماید…

چرا به افسردگی مبتلا می‌شویم؟

ابتلا به افسردگی دلایل گوناگونی دارد و متناسب با هر کدام از آن‌ها سریع ترین درمان افسردگی نیز به کار گرفته می‌شود. شما می‌توانید به دلایل کاملا گوناگون به این بیماری مبتلا شوید و تا مدت‌ها حتی خودتان از آن بی‌خبر باشید! باید گفت که افسردگی می‌تواند در هر شرایط و موقعیتی رخ دهد و لزوما به یک شرایط و محیط خاص محدود نمی‌شود.

ژنتیک 

افسردگی ممکن است ناشی از ژنتیک و در اصطلاح ارثی باشد. بسیاری از افراد زمینه‌های افسردگی را به صورت ژنتیکی در خانواده دارند و ممکن است تا سال‌ها هیچگونه بروزی نداشته باشد و پس از چندین سال در موتجهه با شرایط گوناگون بروز پیدا کند. سریع ترین درمان افسردگی در این مورد مراجعه به پزشک متخصص و در مواردی مداخله و کنترل دارویی است.

شخصیت  

تفاوت‌های شخصیتی در هر فرد، او را در موقعیتی قرار می‌دهد که ممکن است در معرض ابتلا به افسردگی قرار گیرد. برای مثال افرادی که بیش از حد برای هر چیزی مضطرب می‌شوند، اعتماد به نفس پایینی دارند و یا منزوی هستند بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.

تغییر در مواد شیمیایی موجود در مغز 

مغز انسان ساختار پیچیده‌ای از انواع عصب‌ها، نورون‌ها، مواد شیمیایی و … است. تغییر، کم و یا زیاد شدن مواد شیمیایی در مغز، می‌تواند زمینه را برای نوسانات خلقی و ابتلا به افسردگی فراهم کند.

شرایط محیطی

اگرچه شرایط محیطی و زندگی افراد دلیل قطعی برای ابتلا به بیماری افسردگی نیست، اما تاثیر زیادی در آن دارد. افرادی که در معرض اتفاقات ناگوار مانند فوت عزیزان یا حوادثی مانند زلزله، تصادف و … قرار دارند، افرادی که فقر را تجربه می‌کنند و یا مورد سوء استفاده‌های جنسی و روحی قرار می‌گیرند، بیشتر از دیگران افسردگی را تجربه می‌کنند.
نکته مهم در اینجا این است که بدانیم برای هر یک از این دلایل، راه‌های گوناگونی وجود دارد و به کارگیری راهکارهای سریع ترین درمان افسردگی اقدامی است که می‌تواند شما را در برابر این بیماری مقاوم کند

علت افسردگی شامل عوامل ارث و عوامل اکتسابی است و درمان آن هم شامل رواندرمانی و دارو درمانی است.بر اساس پژوهشهای انجام شده شناخت درمانی و رواندرمانیهای موج سوم خصوصا فراشناخت درمانی در درمان افسردگی اثر چشمگیری دارد.

در درمان افسردگی با توجه به شرح حالی که از بیمار گرفته میشود و با توجه به تجربه بالینی روانشناس بالینی روشهای خاصی در درمان یا رواندرمانی به کار گرفته میشود.روانکاوی،فعالسازی رفتار،شناخت درمانی،فراشناخت درمانی و درمان مبتنی بر مسئولیت و پذیرش از متدهای علم روانشناسی بالینی و رواندرمانی جهت کمک و درمان بیماران مبتلا به افسردگی است.البته اگر افسردگی از نوع ماژور یا عمده باشد بیمار باید به روانپزشک جهت درمان ارجاع داده شود و رواندرمانی باید در کنار دارو درمانی بکار گرفته شود.

  –طبق پژوهشهای زیاد بهترین درمان افسردگی روشهای شناخت درمانی در کنار هیپنوتیزم است.در این زمینه به تالیفات دکتر دارابی خصوصا کتاب هیپنوتیزم تالیف دکتر جعفر دارابی مراجعه کنید..

بهترین دکتر در درمان افسردگی در غرب تهران،دکتر درمان افسردگی در شمال تهران،کلینیک درمان افسردگی،روانشناس با تجربه در درمان افسردگی.بهترین دکتر در درمان افسردگی در غرب تهران،دکتر درمان افسردگی در شمال تهران،کلینیک درمان افسردگی،روانشناس با تجربه در درمان افسردگی.بهترین دکتر در درمان افسردگی در غرب تهران،دکتر درمان افسردگی در شمال تهران،کلینیک درمان افسردگی،روانشناس با تجربه در درمان افسردگی.بهترین دکتر در درمان افسردگی در غرب تهران،دکتر درمان افسردگی در شمال تهران،کلینیک درمان افسردگی،روانشناس با تجربه در درمان افسردگی.بهترین دکتر در درمان افسردگی در غرب تهران،دکتر درمان افسردگی در شمال تهران،کلینیک درمان افسردگی،روانشناس با تجربه در درمان افسردگی.بهترین دکتر در درمان افسردگی در غرب تهران،دکتر درمان افسردگی در شمال تهران،کلینیک درمان افسردگی،روانشناس با تجربه در درمان افسردگی.

========

دکتر روانشناس خوب برای درمانی افسردگی،درمان افسردگی،دکتر خوب برای درمان افسردگی در تهران،دکتر خوب برای درمان افسردگی در غرب تهران،بهترین دکتر درمان افسردگی در تهران،رواندرمانگر خوب برای درمان افسردگی در تهران،روانشناس بالینی خوب و با تجربه برای درمان افسردگی در تهران،روانکاو خوب برای درمان افسردگی در تهران.دکتر روانشناس خوب برای درمانی افسردگی،درمان افسردگی،دکتر خوب برای درمان افسردگی در تهران،دکتر خوب برای درمان افسردگی در غرب تهران،بهترین دکتر درمان افسردگی در تهران،رواندرمانگر خوب برای درمان افسردگی در تهران،روانشناس بالینی خوب و با تجربه برای درمان افسردگی در تهران،روانکاو خوب برای درمان افسردگی در تهران.دکتر روانشناس خوب برای درمانی افسردگی،درمان افسردگی،دکتر خوب برای درمان افسردگی در تهران،دکتر خوب برای درمان افسردگی در غرب تهران،بهترین دکتر درمان افسردگی در تهران،رواندرمانگر خوب برای درمان افسردگی در تهران،روانشناس بالینی خوب و با تجربه برای درمان افسردگی در تهران،روانکاو خوب برای درمان افسردگی در تهران .. ترین دکتر در درمان افسردگی در غرب تهران،دکتر درمان افسردگی در شمال تهران،کلینیک درمان افسردگی،روانشناس با تجربه در درمان افسردگی.بهترین دکتر در درمان افسردگی در غرب تهران،دکتر درمان افسردگی در شمال تهران،کلینیک درمان افسردگی  ترین دکتر در درمان افسردگی در غرب تهران،دکتر درمان افسردگی در شمال تهران،کلینیک درمان افسردگی،روانشناس با تجربه در درمان افسردگی.بهترین دکتر در درمان افسردگی در غرب تهران،دکتر درمان افسردگی در شمال تهران،کلینیک درمان افسردگی  ..

 

متاسفم! ارسال دیدگاه بسته شده است.