تیر ۰۵۱۳۹۱
 

استاد شعبان طاووسی (کابوک) Shaeban Tavoossi - KABOK افشاء کنندۀ حوادث سال 1371ش/1992م - نیز در اواخر مهر یا اوائل آبانماه 1371 ش توسّط عوامل تروریستی انگلستان - احتمالاً با تزریق سمّ - به قتل رسیده است.

– خلاصه ای از زندگینامه کابوک پدر هیپنوتیزم  نوین ایران

-شعبان طاوسی معروف به كابوك در سال 1312 در فزوین متولد شد . قبل از یك سالگی بعلت ورشكستگی پدر خانواده او مجبور به ترك موطن خود گشته و به تهران كوچ نمودند . در سن 6 سالگی بعلت فوت پدر ، خانواده چهار نفری او كه شامل مادر ، خواهر 11 ساله و برادر 3 ساله و خود او بودند در تهران بدون سر پرست مانده و همزمان با شروع جنگ جهانی دوم با وجود فقر و گرسنگی و تنهایی و آوارگی دوران كودكی و نوجوانی كابوك در نهایت سختی و مشقت و تنگدستی سپری گشت .

 

   در 14 سالگی مسئولیت نگهداری و سرپرستی خانواده اش را رسما بعهده گرفت ، اگر چه قبل از آن هم در این امر بی مسئولیت نبوده است .

   كابوك ضمن سر پرستی خانواده خود مجبور بود كه شبها درس بخواند و روزها جهت امرار معاش خانواده اش تلاش كند . بالاخره در سال 1333 به دانشكده حقوق راه یافته و در سال 1337 موفق به اخذ گواهینامه لیسانس حقوق از دانشگاه تهران گردید .

   در بهمن ماه همان سال وارد ارتش شد . و ده سال بعد ، فوق لیسانس خود را دریافت نمود و ضمنا در همین دوران به مطالعه و آزمایش در مورد هیپنوتیزم مشغول بود .

   در بهمن ماه 1358 از ارتش بازنشسته شد و بالاخره تواست از آمریكا گواهینامه روانشناسی هیپنوتیزم را دریافت نماید و عضو سازمان بین المللی هیپنوتیزم حرفه ای امریكا شود . استاد کابوک هیپنوتیزم را از اساتید برجسته هیپنوتیزم همچون آرونز در امریکا فرا گرفت که از بزرگان هیپنوتیزم معاصر جهان است.او از نیویورك گواهینامه ” یوگا ” دریافت نمود و در سال 1356 به امریكا دعوت شود و در ردیف بزرگترین متخصصین هیپنوتیزم حرفه ای جهان قرار گرفت. او صاحب نظریه ویژه ای است كه معتقد است این عقیده و نظر ایشان اجبارا جهانگیر خواهد شد ، تا  ببینیم چه زاید زمان . کتابهای متعدد تالیف شده توسط کابوک هنوز هم مورد استفاده اساتید،دانشجویان و علاقه مندان به دانش هیپنوتیزم است.

او تا زمان حیاتش با کتابها ، مصاحبه ها و همایشهای هیپنوتیزم ، علم و دانش  هیپنوتیزم را در ایران به خوبی معرفی کرد و شاگردان خوبی از جمله دکتر ساعد احمدی را در این دانش تربیت کرد.علم روانشناسی و هیپنوتیزم مدیون شعبان طاووسی(ملقب به کابوک) است.امیدوارم اساتید و دانشجویان این رشته قدردان و قدرشناس این دانشمند بزرگ باشند.

استاد کابوک در سال 71 به صورت ناگهانی و مشکوک وفات یافتند.برخی معتقدند که کابوک بعد از افشاگریها در مورد استعمار پیر انگلیس در برخی از ترورها ، به قتل رسیده است( این بخش به نقل از سایتwww.islam-einestein.com).

روحش شاد و قرین رحمت حق باشد.آمین.

 

متاسفم! ارسال دیدگاه بسته شده است.