بهمن ۱۳۱۴۰۲
 

.

کاربرد دستگاه تی دی سی اس(tdcs) در درمان اختلالات روانی

دکتر جعفر دارابی

(متخصص روانشناسی و نوروتراپیست).

تلفن_تهران_۴۴۰۳۰۷۱۹

یکی از پیشرفتهای اخیر روانشناسی و دانش نوروتراپی و نوروسایکولوژی کاربرد روشهای الکترود برقی یا الکترومغناطیس در تحریک مغز است.این دانش به حدی در حال پیشرفت خیره کننده ای است که قابل باور برای برخی افراد حتی اهل دانش و تخصص هم نیست.

 تی دی سی اس(tdcs)نوعی مدولاسیون عصبی است که از جریان مستقیم ثابت و پایین منتقل شده از طریق الکترودهای روی سر استفاده می کند.

 تی دی سی اس مخفف عبارت Transcranial Direct-Current Stimulation است و به تحریک جدار جمجمه با جریان برق گفته می‌شود. 

 تی دی سی اس چیست؟

 استفاده از جریان مستقیم برق برای تحریک جمجمه به اصطلاح تحریک الکتریکی مغز یا tdcs نامیده می‌شود. در این روش که نوعی درمان غیرتهاجمی بشمار می‌رود، جریان بسیار ضعیفی از یک تا سه میلی‌آمپر به پوست سر وارد می‌شود. میزان این جریان از حد آستانه پتانسیل عمل نورون‌ها بیشتر نمی‌شود و فقط عملیات قطبی‌سازی نورون را انجام می‌دهد.

 کاربردهای اصلی تی دی سی اس چیست؟

موارد کاربرد تی دی سی اس زیاد است.ابتدا باید مشخص شود که آیا بیمار نیاز به این روش درمانی دارد یا خیر.پاسخ به این سوال از طریق نقشه مغزی به دست می آید.این دستگاه در مرکز ما وجود دارد.

برخی از موارد اصلی کاربرد تی دی سی اس به شرح زیر است:

*افسردگی.

*اضطراب و اختلالات اضطرابی مثل فوبیا و پانیک.

*درمان میگرن.

*درمان بیش فعالی.

*درمان نقص توجه و اختلالات یادگیری.

*درمان وسواس فکری

*درمان وسواس عملی.

*بازتوانی در سکته های مغزی.

*درمان پارکینسون.

*درمان اعتیاد.

کلمات کلیدی=متخصص تی دی سی اس tdcs در غرب تهران،بهترین مرکز tdcs، درمان اضطراب با تی دی سی اس در غرب تهران،تی دی سی اس،درمان پانیک با تی دی سی اس در تهران،بهترین متخصص نوروفیدبک در غرب تهران.متخصص تی دی سی اس tdcs در غرب تهران،بهترین مرکز tdcs، درمان اضطراب با تی دی سی اس در غرب تهران،تی دی سی اس،درمان پانیک با تی دی سی اس در تهران،بهترین متخصص نوروفیدبک در غرب تهران.متخصص تی دی سی اس tdcs در غرب تهران،بهترین مرکز tdcs، درمان اضطراب با تی دی سی اس در غرب تهران،تی دی سی اس،درمان پانیک با تی دی سی اس در تهران،بهترین متخصص نوروفیدبک در غرب تهران.متخصص تی دی سی اس tdcs در غرب تهران،بهترین مرکز tdcs، درمان اضطراب با تی دی سی اس در غرب تهران،تی دی سی اس،درمان پانیک با تی دی سی اس در تهران،بهترین متخصص نوروفیدبک در غرب تهران.متخصص تی دی سی اس tdcs در غرب تهران،بهترین مرکز tdcs، درمان اضطراب با تی دی سی اس در غرب تهران،تی دی سی اس،درمان پانیک با تی دی سی اس در تهران،بهترین متخصص نوروفیدبک در غرب تهران.متخصص تی دی سی اس tdcs در غرب تهران،بهترین مرکز tdcs، درمان اضطراب با تی دی سی اس در غرب تهران،تی دی سی اس،درمان پانیک با تی دی سی اس در تهران،بهترین متخصص نوروفیدبک در غرب تهران.

 دیدگاه خود را نویسید

(لازم)

(به صورت محرمانه باقی می ماند)

*