تیر ۱۴۱۳۹۷
 

 

اضطراب یکی از شایعترین  بیماریهای روانی است و میتوان گفت شایعترین بیماری روانی است.

اضطراب چیست؟

میتوان به زبانی ساده اضطراب را اینگونه تعریف کرد،اضطراب عبارت است از دلهره و دلشوره و ترس مبهم.در حالت اضطراب بیمار نگران است و مهمترین ویژگی اضطراب ترس از آینده است.بیمار از هر چیزی که به آینده مربوط میشود میترسد و نگران است.مثلا امتحان دارد و میترسد که مبادا در امتحان موفق نباشد،میخواهد به مسافرت برود و میترسد مبادا تصادف کند و آسیب ببیند،پرواز دارد و میترسد مبادا هواپیما سقوط کند .البته این نگرانی در مورد نزدیکان و عزیزانش نیز وجود دارد.

اضطراب دارای علائم اصلی زیر است:

۱-بیقرار بودن و آرام نبودن.

۲-عدم تمرکز فکر یا حواسپرتی.

۳-نگرانی غلو آمیز در مورد اتفاقات احتمالی در آینده.

۴-تکرر ادرار در حالت اضطراب شدید.

۵-تعرق یا عرق کردن بدن خصوصا در کف دستها.

۶-گوش به زنگ بودن(hypervijilance).

۷-تحریک پذیری بالا و زود عصبانی شدن.

و …

اگر بیشتر علائم بالا را داشته اید حتما به بیماری اضطراب مبتلا هستید و باید برای درمان به روانشناس بالینی مراجعه کنید.

تفاوت اضطراب با استرس:

استرس یا فشار روانی به فشارهای زندگی اطلاق میشود.بیکاری،مشکل با همسر و درگیریهای شغلی و خانوادگی،بدهکاری،بیمار شدن و …همگی استرس محسوب میشود.بیماری اضطراب و سایر بیماریهای روانی هم استرس و فشار روانی محسوب میشود.پس استرس همان اضطراب نیست ولی میتواند به اضطراب منجر شود و اضطراب هم نوعی استرس هست.

       علت اضطراب:

وجود کودکیهای سخت و پر استرس در جو خانواده،آمادگی سرشتی و مغزی برای اضطراب یا زمینه های بیولوژیک و یا وجود باورهای غلط و خطاهای شناختی از علل مهم این اختلال است.

     اضطراب و بیماریهای جسمانی:

اضطراب به دلیل تحریک سیستم عصبی سمپاتیک میتواند بیماریهای جسمانی هم تولید کند که به بیماریهای سایکوسوماتیک مشهور است.بیماریهای قلبی،بیماریهای گوارشی مثل زخم معده و التهاب روده یا کولون و در نهایت زخم روده،انواع بیماریهای پوستی و …

       درمان:    

  درمان اضطراب در درجه اول رواندرمانی توسط یک روانشناس درمانی یا بالینی است.اگر شدت اضطراب بسیار بالا و شدید باشد با توجه به تشخیص بالینی روانشناس بیمار به روانپزشک ارجاع داده خواهد شد.با توجه به علت اضطراب ، برنامه درمانی توسط روانشناس تدوین میشود.یکی از بهترین روشهای درمان اضطراب و استرس هیپنوتیزم است.هیپنوتیزم یعنی اوج آرامش یا آرامش عمیق در عین هشیاری(به نوشته های اینجانب در همین وبسایت در خصوص هیپنوتیزم مراجعه کنید).

========================

کلمات کلیدی= اضطراب،اختلال اضطراب،درمان اضطراب،هیپنوتیزم درمانی اضطراب،درمان اضطراب با هیپنوتیزم،دکتر روانشناس در درمان اضطراب. اضطراب،اختلال اضطراب،درمان اضطراب،هیپنوتیزم درمانی اضطراب،درمان اضطراب با هیپنوتیزم،دکتر روانشناس در درمان اضطراب. اضطراب،اختلال اضطراب،درمان اضطراب،هیپنوتیزم درمانی اضطراب،درمان اضطراب با هیپنوتیزم،دکتر روانشناس در درمان اضطراب. اضطراب،اختلال اضطراب،درمان اضطراب،هیپنوتیزم درمانی اضطراب،درمان اضطراب با هیپنوتیزم،دکتر روانشناس در درمان اضطراب.کلمات کلیدی= اضطراب،اختلال اضطراب،درمان اضطراب،هیپنوتیزم درمانی اضطراب،درمان اضطراب با هیپنوتیزم،دکتر روانشناس در درمان اضطراب. اضطراب،اختلال اضطراب،درمان اضطراب،هیپنوتیزم درمانی اضطراب،درمان اضطراب با هیپنوتیزم،دکتر روانشناس در درمان اضطراب. اضطراب،اختلال اضطراب،درمان اضطراب،هیپنوتیزم درمانی اضطراب،درمان اضطراب با هیپنوتیزم،دکتر روانشناس در درمان اضطراب. اضطراب،اختلال اضطراب،درمان اضطراب،هیپنوتیزم درمانی اضطراب،درمان اضطراب با هیپنوتیزم،دکتر روانشناس در درمان اضطراب.کلمات کلیدی= اضطراب،اختلال اضطراب،درمان اضطراب،هیپنوتیزم درمانی اضطراب،درمان اضطراب با هیپنوتیزم،دکتر روانشناس در درمان اضطراب. اضطراب،اختلال اضطراب،درمان اضطراب،هیپنوتیزم درمانی اضطراب،درمان اضطراب با هیپنوتیزم،دکتر روانشناس در درمان اضطراب. اضطراب،اختلال اضطراب،درمان اضطراب،هیپنوتیزم درمانی اضطراب،درمان اضطراب با هیپنوتیزم،دکتر روانشناس در درمان اضطراب. اضطراب،اختلال اضطراب،درمان اضطراب،هیپنوتیزم درمانی اضطراب،درمان اضطراب با هیپنوتیزم،دکتر روانشناس در درمان اضطراب.کلمات کلیدی= اضطراب،اختلال اضطراب،درمان اضطراب،هیپنوتیزم درمانی اضطراب،درمان اضطراب با هیپنوتیزم،دکتر روانشناس در درمان اضطراب. اضطراب،اختلال اضطراب،درمان اضطراب،هیپنوتیزم درمانی اضطراب،درمان اضطراب با هیپنوتیزم،دکتر روانشناس در درمان اضطراب. اضطراب،اختلال اضطراب،درمان اضطراب،هیپنوتیزم درمانی اضطراب،درمان اضطراب با هیپنوتیزم،دکتر روانشناس در درمان اضطراب. اضطراب،اختلال اضطراب،درمان اضطراب،هیپنوتیزم درمانی اضطراب،درمان اضطراب با هیپنوتیزم،دکتر روانشناس در درمان اضطراب.

متاسفم! ارسال دیدگاه بسته شده است.