تیر ۰۴۱۴۰۰
 

دکتر باقری در حاشیه برگزاری دوره پیشرفته کاربرد هیپنوتیزم در درمان اختلالات روانشناختی  در گفت و گو با وب دا، افزود: هیپنوتیزم همانند مابقی روش های روان درمانی برای اختلالات رفتاری طبقه متوسط به پایین همانند ترس ها، ترک عادت های غلط، اضطراب، اختلال استرس های پس از سانحه، می تواند موثر باشد.

 وی ادامه داد: زمانی از این نوع روش درمانی استفاده می شود که امنیت برقرار باشد به عنوان مثال اگر فرد بیمار در  وضعیتی قرار داشته باشد که به خود و دیگران صدمه می زند برای این فرد درمان دارویی و یا حتی شوک تجویز می شود.

 وی خاطر نشان کرد: هر جایی که روان درمانی های دیگر می تواند کاربرد داشته باشند روش هیپنوتیزم نیز به تنهایی و یا به عنوان کمک درمانی در آن درمان  می تواند موثر باشد.

  وی بیان کرد: به عنوان مثال می شود فرد افسرده با درجه افسردگی متوسط به پایین را با هیپنوتیزم و یا می توان با شناخت درمانی هیپنوتیزمی، درمان کرد.

 وی اظهار داشت: برای اینکه شناخت درمانی سریع و موثر تری را انجام داد می توان در درمان اختلالات رفتاری از هیپنوتیزم استفاده کرد.

  دکتر باقری در مورد روند بهبودی درمان اختلالات روانی، گفت: بهبود در پزشکی بویژه در روان پزشکی به این معنی نیست فردی که دچار بیماری است و از درمان های دارویی و یا روان درمانی استفاده می کند و بهبود می یابد تا پایان عمر دچار آن نشود،  بلکه احتمال بروز دوباره بیماری وجود دارد.

 وی در این رابطه اضافه کرد: شانس  بروز دوباره بیماری زمانی که روان درمانی به  دارو درمانی افزوده می شود، کاهش می یابد.

این مدرس دانشگاه در مورد درمان بیماری میگرن با استفاده ار روش هیپنوتیزم، گفت:  میگرن بیماری مزمنی است که احتمال بروز آن در فرد وجود دارد  و می توان با این روش  تعداد حملات بیماری میگرن را کاهش داد و یا فاصله بروز این بیماری را در فرد افزایش داد.

وی در مورد نقش هیپنوتیزم  در درمان بیماری دیابت گفت: این روش درمانی به شکل غیر مستقیم در دیابت نوع دو که در سنین بالا بروز پیدا می کند، می تواند موثر باشد.

وی اضافه کرد: استفاده از هیپنوتیزم به عنوان مثال با کارهای جانبی از جمله کمک کردن در مصرف صحیح داروها، انجام ورزش ها، رژیم غذایی مناسب و کاهش استرس در کاهش عوارض ناشی از بیماری دیابت در فرد موثر است.

این مدرس دانشگاه هیپنوتیزم را جزء قدیمی ترین شیوه های روان درمانی در دنیا عنوان کرد و گفت: به نوعی می توان گفت بیشترین روش های درمانی که به عنوان روان درمانی وجود دارد از روش هیپنوتیزم نشات گرفته است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در همه روان درمانی ها رابطه عمیق و تاثیر گذار میان مراجعه کننده و روانپزشک به عنوان یک اصل محسوب می شود در روش درمانی هیپنوتیزم این اصل  بیشتر نمود دارد.

این مدرس دانشگاه به روانپزشکان توصیه کرد: مبحث روان درمانی را جدی بگیرند زیرا برای اینکه بیمار را به مصرف دارو ترغیب کرد و یا برای برقراری ارتباط صحیح با بیمار و انجام درمان با روان درمانی می توان  به یک ارتباط موثر دست پیدا کرد.

وی تاکید کرد: روانپزشکان بهتر است به یکی از شیوه های روان درمانی مسلط باشند و مابقی روش ها را در حد نیاز اطلاعاتی را داشته باشند.

متاسفم! ارسال دیدگاه بسته شده است.